Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW E36 rullande chassi: alpinvit, coilovers, mm
2551 besök totalt
uranium
Söderhamn
Här sen Apr 2009

Trådstartare
SÄLJES: Bmw E36 rullande chassi: alpinvit, coilovers, mm

Pga. flera olika anledningar har jag nu bestämt mig för att sälja min E36 som jag haft sen 2009 och byggt på i omgångar mellan husrenoveringar. Men har insett nu att tiden inte räcker till för två hobbybilar.

Är ett rullande chassi så den går bra att ta på trailer. Levereras på 15" hjul (oken är avskruvade för att få på 15", krävs 17" annars med dessa 330 E46 bromsar).

Den är på papperet en 325 -92 icke vanos manuell.

Jag har lagt ner rätt mycket jobb på karossen, men det är ingen perfekt orginalrenoverad bil. Utan tanken har alltid varit att det skulle bli en racebil som man vågar använda. Så det är inte nerlagt 110% energi på perfekt finish. Dock ser den ju inte ut som en folkracebil direkt heller. Undersidan är renskrapad och rostlagad. Efter det grundades det med hagmans epoxyprimer och hagmans svarta body sprutades på som topplager. Utsidan är lackad i alpinvit 3. Garagelackad av mig själv men ser helt ok ut. Har varit taklucka på den men den är igensvetsad.

Invändigt är det helt rensat överallt. Sitter två no name sportstolar och sparco 4-punktsbälten i. Och hydralisk handbroms. Har satt i en ny elcentral från Leash och dragit ny el till baklysen och elhissar. Har använt bmwns orginal knappar och vred för att styra elen. Orginal värmepaket är även inkopplat. Den enda elen som inte är dragen är till framlysena.

Chassit är rätt seriöst iordninggjort. Allt är blästrat och lackat. Nya bultar, muttrar, brickor etc. överallt (splirrans bmw orginal, inte billigt). Det är även nya
hjullager, stag, etc. Förstärkt bakvagnsinfästning med rör inne i bilen och M3-plattor på undersidan. Coilovers och hårda bussningar.

Vad som behöver fixas i stora drag:
- Motor och drivlina
- Lacka resterande karossdetaljer (färg följer med)
- Dra bromsrör.
- Dra el till framlysen
- Sätta i en framruta

Specifikation:
- D2 Coilovers sport modified
- 330 E46 bromsar både fram och bak ( oken är helt nya, skivorna är bättre beg.)
- Strongflex-bussningar överallt
- Stora krängaren fram, 25,5mm
- Nya hjullager, stag, bultar, muttrar, brickor, osv
- Förstärkt bakvagnsinfästning med rör inne i bilen och M3-plattor på undersidan
- Sportstolar no name
- Sparco 4-punktsbälten
- K-sport hydralisk handbroms
- Fuelcell 45L i skuffen
- Leash electronics elcentral från PPF
- M-front bmw orginal

Massvis med orginalgrejer som kan behövas följer med. Orginalmotorn finns den med för en liten slant extra. Den ligger isärplockad men komplett med all kringutrustning och styrbox.

Ska fixa mer bilder invändigt.

Det är väldigt svårt att sätta pris på något som är halvfärdigt. Vill inte skänka bort nåt men jag är samtidigt medveten om att det är dåligt betalt för sånt här. Men 20-25000:- kanske är rimligt? Ge bud. Vill inte byta mot nåt.

Den finns i Söderhamn, Gävleborg.

Kontakta mig via mail eller telefon:
niklas_holm3@hotmail.com
073-6776503

uranium
Söderhamn
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Såld.

SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW E36 rullande chassi: alpinvit, coilovers, mm
2551 besök totalt