Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 106 Rallye 97. Brieosten Åter till Ringen.....
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
66339 besök totalt
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Såg att bältet på den här bilden inte är rätt låst, det berodde på att det var under inprovningen av längden på bältet. Numera så är det lindat på rätt sätt.

Vad som även gjordes i samband med bytet av grenröret var att det monterades en helt ny kylare.

Det som ska göras i veckan är att se över bromsarna och byta tändstift, olja och filter.

Är även lite imponerad över hur bra kylsystemet i motorn fungerar tillsammans med oljetempen. Trots att det bara är ca 2-3 mm mellan grenröret och oljefiltret så ligger oljetempen på precis samma ställe på mätaren som tidigare. Och med full värme i kupén så sjunker vattentempen ner ca 1 sträck på mätaren.

Bilden visar alltså normal driftstemp efter ca 1 timme körning.

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Nu är även bromsarna bytta med nya skivor, belägg och nya ok bak.

Beläggen blev Ferodo DS3000 både fram och bak. Det är ett belägg med hög friktionskofficient och hög värmetålighet. Det intrycket jag fick under inkörningen igår så känns det som ett relativt lätt doserbart belägg som bettar väligt bra redan när dom är kalla...
Samt så vart det Motul Rbf 600 bromsolja i systemet.

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Jahopp, det mesta som jag har velat ha fixat innan sommaren är klart. Vissa saker får dock vänta lite med att bli gjorda.

På torsdag så rullar bilen ombord på gotlandsfärjan och årets första körning på gotland ring hägrar, blir en underbar tredagarskörning.

Det som är "nytt" för i år är luftintaget, grenröret, bromsbelägg och skivor, fjäderbensstag både uppe och nere i framvagnen, brickor i framvagnen för att hindra bärarmarna från att röra sig vid inbromsning samt så är bågen monterad.

Med detta sammantaget så ligger det vissa förhoppningar i att vid den här körningen sänka PB med lite granna. Förra året så vart det som bäst 1,53. Nu siktar jag på runt 1,48.

Såhär togs spåren förra året, är det någon som har lite tipps på i vilka partier som det kan ändras i spårvalen så säg gärna till

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Bromsa senare kanske?

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Det är tanken, att bromspunkterna låg där dom gjorde på filmen berodde på att jag helt enkelt inte litade på bromsarna.

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Efter några få varvs tester runt banan så känns det som att ha en helt ny framända på bilen.

Med passagerare och inte helt hundra attack så sattes nytt personbästa, fortfarande på fel sida om 1.50 dock.

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Bjuder på två små filmer ifrån dagen, den första är det nästan så att den passar i kalsongbytartråden...

Den andra är på mitt snabbaste varv.

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 106 Rallye 97. Brieosten Åter till Ringen.....
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
66339 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande