Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Gissa bilen
<<   1, 2
2393 besök totalt
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004

Sett snett bakifrån får jag en skum känsla av Volvo i vänster knäskål..asså, linjerna över bakskärmen.

om nu Volvo skulle ha gjort en liknande bil, skulle förmodligen jag bli Volvoägare snart..

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Jag tycker att det liknar någon gammal Maserati som jag inte vet modellnamnet på Är det inte en Maserati så måste det ju vara en gammal Merca....lyxbil som lyxbil Fast jag tror benhårt på Masse!

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

gka skrev:
Jag kan inte visa mer utan att avslöja vad det är för märke på den. Konstigt nog sitter inte loggan mitt i ratten där den brukar på dessa bilar, men själva ratten för ju tankarna till en snurrande prOpeller, gör den inte?
ÅÅÅH! Inte för att jag är ngn BMW-kännare, men kan det vara nån obskyr modell som följt med från ISo? För en 507 är det ju inte. Annars är det kanske en Saab Sonett-prototyp? (men främre överhänget ser inte så långt ut).

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hade det inte varit för midjekromlisten och bakrutetorkaren skulle jag nog chansa på en Glas V8...
Men eftersom jag inte har något bättre och komma med just nu så får den bli mitt tips så länge...

Karlskrona
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Pär Hansson skrev:
ÅÅÅH! Inte för att jag är ngn BMW-kännare, men kan det vara nån obskyr modell som följt med från ISo? För en 507 är det ju inte. Annars är det kanske en Saab Sonett-prototyp? (men främre överhänget ser inte så långt ut).

Visst är hon från Bayern! 507 är det som sagt inte, men det är nog så nära det kan bli. Kristian har rätt i att det är en V8 också.

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

BMW 503! Tuff nöt, mer sån't thumbs up

Karlskrona
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
BMW 503! Tuff nöt, mer sån't thumbs up

Jajjamän! : thumbs up

Jag hade aldrig klarat denna själv för en vecka sedan, men fatta vad roligt när alla gissade på Autobianch, Simca, Skoda och i stort sett allt annat som inte är tyskt!

BMW's blåvita märke ska påminna om en prOpeller, om jag inte minns fel. Det var det som gjorde att jag skrev om ratten.

Anledningen till att jag skrev att man inte kunde komma närmare än 507 är att jag lärt mig att både 503 och 507 designades av Albrecht von Goertz (även Studebaker och Datsun 240z) och presenterades samma år; 1955.

Bilen på bilden är en '58 coupe, och jag har för mig ägaren sade att det är den enda som finns i Sverige. Det verkar ju ganska troligt. Totalt tillverkades bara 273 coupéer och 129 cabbar fram till 1959. Den har en V8 på 140 hästar (150 i 507) och toppar 190 km/h. Cabben var den första tyska bilen med elektriskt manövrerad suflett. Karossen är i aluminium precis som 507:an.

Detta och mer kan man läsa här:
http://www.bmwworld.com/models/vintage/503.htm

Slåtte
Här sen Nov 2002

BMW började med flygmotorer en gång i tiden, därav prOpellern.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Flygmotorer ja, exaktemente....

Stenis skrev:
Sett snett bakifrån får jag en skum känsla av Volvo i vänster knäskål..asså, linjerna över bakskärmen.

Var det månne från dessa bakskärmar du fick Volvovibbarna?

Philip

Gissa bilen
<<   1, 2
2393 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande