Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 15657 besök totalt |
Re:
Takk Thomas ![]() Vi träffes garantert på Nordslingan! Ich freue mich ![]() _________________ Glenn Melbye Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition'' |
||
Så Glenn, nu har din bil fått nytt avgas, bromskylning, stolar (OMP) samt ratt (RRS). Bältena (Schroth clubman) och bromsbeläggen (PFC 11 samt 08) har tyvärr fortfarande inte kommit...
![]() Men snart är bilen redo för ringen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stämningsbild från upphämtadet av bilen i jul helgen ![]() ![]() Hälsningar Simon å Tobbe ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
Oj, har helt glömt bort å uppdatera tråden. Da dammar vi av och tar en liten update
![]() Börjar med ett stort tack til Simon och Tobbe på Fartfabriken. Tack for att ni tog er tid til å bygga klart min tyska älskarinna. Det är nåt helt specielt med er Skåne-pågar:) Jag är glad att ni stog ut med meg några månader till bilen var klar. Plockade up bilen 19/3 på torsdag kveld i Vinslöv. En kald, men vacker tidlig vårkväll. Simon plockade upp mig i Hässleholm. Åkte tog ner. Simon var jo en glad lax som vanligt:) Vid ankomst Fartfabrikens lokal, sto min bil och glänste. Nyvaxad, blank och fin. Hadde inte sett bilen sedan jag köpte den annan dag jul. Så det kurrade lite i magen när jag så den igen ![]() Efter lite däcksparking, en pizza och några glas med Julmust var jag och inte minst bilen klar for 100 mil resa till mitt andra hem. Mitt älskade Eifel, Nürburgring och mitt stamställe Lindenhof. Plassen jag alltid bor, käkar och sover. Packade alt i bilen,sa hejdå till Simon och Tobbe och satte kursen mot Tyskland. Första stopp brev Statoil Lomma. 98 blyfri till Bettan och RedBull och käxchoklad til mig selv. Det rullade på snyggt och fint til Rödby. 5min väntan på färgan. Om bord var jag klar för lite mat, men Scandlines mat är under all kritik. Det blev en överprisad kort med mos som smakade skit, null och niks. Har aldrig fått god mat där.. Det blev 2 nya RedBull och en påse Haribo vingummi istället. Det flöt på som ett eventyr hela vägen. Åkte A1 hela vägen. Blev ett pitstop för tankning och en bensträckare nord om Münster. Vid ankomst Leverkusen är det som alltid stau. Men istället for den vanliga vägen via Köln/Bonn/Meckenheim valde jag å köra via Blankenheim/Koblenz. Som jag hoppades på ingen stau alle. Knapt trafik alls faktisk. Det gör nåt med kroppen, hovudet och tankarna når Eifel-bergen börjar komma närmare och närmare ![]() Ankom Nürburg vid 8-snaret. Tömde bilen for packning, byte av däck och tvättade bilen snabbt. Gull verdt å ha garage i Nürburg. ![]() Här er garret. Midt i Nürburg. Renate hadde lagt ut nyckelring till mitt rom som hun alltid gör när jag kommer tidigt. Blev en liten powernap på en dryg timme, vacknade till ljudet av en vrålande boxersexa vid T13. Time to go up:) Klockan tickade i väg. Ingen körning på fredag eller lördag. Endast söndag. Dagen blev till kväll. Jag var trött och sliten efter en lang dag och natt innan. Blev en middag och några kalda Bit innan sovdags. På söndag blev det premiärvarv. Vädret var inte det besta, 0 grader vid Hohe Acht och lite dimma. Det torkade upp skapligt och vid 11-12 var det helt perfekt! Lite trafikk och skapliga varv. Har aldri åkt rwd på bana så det blev väldigt ligne och sansade varv ![]() Klockan rusade i väg snabbt, vid 15 måtte jag packa i hop och sticka til Düsseldorf och Flight hem till Norge. Parkerade bilen i Hersbroich hos Darius. Han skulle fixa hjulinnställning till jag kom ned igen till påsk. För å göra enn låne historia kort. Blev strul när jag var hemma och inte enns körde bilen. Bilen gick på 3-4 och 5 sylindre. Efter lite research visade det sig att kabelhärvan hadde brunnit upp. Nu började det bli tight om tid. Det var en vecka tills jag skulle ned igen, Darius Drenszla på GreenHell Performance skulle åka til Shanghai och hann inte byte härvan innan jag kom. Så det blev en hel vecka i Eifel utan bil-körning. Men, träffade som alltid masse kompisar. Man har byggt et kontaktnät, så det blev mycket däcksparking och beifahrer. Kul vecka ändå! Min bil blev klar veckan efter påsk. Åkte ned igen 30/4-4/5. Alt lirade på som jag hoppades. Endast några småting. Klassiska e36-problemet med fuelcut i högersvängar. Det ska fikses innom kort. Takk Johan Sjöström och Thomas Runebrandt för input ![]() Justerade stolen fram lite oxå. Nu börjar min e36 m3 bli som jag vill ha henne. Dette blev ett långt innlägg. Nu har jag kramp. Lite dårligs mobil-bilder till slut. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Glenn Melbye Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition'' |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 15657 besök totalt |