Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen Augusti, är det lönt?
2670 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tänkte jag ställer min fråga här och samtidigt annonserar mina planer om det är andra som har samma tankar

Jo såhär va, Linda och jag är grymmt sugna på roadtrip och nu verkar planeterna stå rätt för ringen . Det skulle då inträffa i Augusti då jag har min semster. Nu tänker jag genast att augusti är väl då tyskarna också har ledigt och jag ser framför mig ett ringen som en populär dag på Ullared. En koll i kalendern säger mig att det blir en helgdag då man kanske har längre tid att faktiskt komma ut på banan. Så jag söker lite nyanserad input för att bilda mig en uppfattning om hur illa det kan vara

Min abitionsnivå är att åka dit som äkta turist och söndagsköra på betalvägen för att insupa atmosfären en hel dag. Har ju inte kört där tidigare så jaga varvtider är inte aktuellt, dessutom kommer jag köra med bruxbilen.

Givetvis om det är någon som planerar att vara där samtidigt är det bara att hojta

Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007

Det finns ju många här med mycket mer erfarenhet än mig men jag tycker nog helt klart att du ska satsa på vardagskvällar istället. Nu vet jag inte hur det ser ut under de värsta semestertider men man har ju sett hur en del helger ser ut.

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

En regnig måndagsmorgon kan det vara lite mindre kaos i augusti annars är det som 5 ullared

Äsch oavsett vilket åk dit och insup atmosfären, slagga över, ät lite gott och njut av den friska luften. Är det inte total kaos ta nåt varv på schleifen och märk hur fett biten man blir direkt.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tackar för svaren, verkligen uppskattat. Vet att Johan har ju alltid rosafärgade glasögon på sig för ämnet men det gav mig en bra bild thumbs up . Vi får se vad det blir i slutändan men något lär det bli. Tror jag får starta en tråd om det också

Olof Danred
Malmö
Här sen Feb 2013

Vardagskvällarna är verkligen att rekommendera före helgerna även i augusti.
Själv är jag där v.34 och v.35. Dessutom verkar både lördag 15/8 och lördag 22/8 bara vara kvällskörning.
Söndagarna dom helgerna blir troligen helt galna! (dvs. kaos, olyckor och stopp...)

BMW-Alpina
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Olof Danred skrev:
Vardagskvällarna är verkligen att rekommendera före helgerna även i augusti.
Själv är jag där v.34 och v.35. Dessutom verkar både lördag 15/8 och lördag 22/8 bara vara kvällskörning.
Söndagarna dom helgerna blir troligen helt galna! (dvs. kaos, olyckor och stopp...)

Bra Input Olof thumbs up . Vi har nu kikat lite och det ser ut som vi kommer vara där v33 typ måndag/tisdag, å vi missar varandra .

Så ja, det där med kvällspass verkar vara mer grejjen för oss. Om någon annan är där så får ni gärna säga hej .

racerhenke
Göteborg
Här sen Jan 2014

Hej

Har varit där en dag på en helgdag i veckan och trodde vi var smarta. Visade sig att halva europa hade samma helgdag. Men det gick bra ändå.

Om jag hade åkt i år och fick välja fritt så hade jag tagit någon av resterande vardagar med långa öppettider, och samtidigt kollat så att inte tyskland har helgdag eller klämdag.
Till exempel är ju första veckan i juni extra lockande.

14:15-19:30 Uhr 22.05.2015 (Fri)
08:00-19:00 Uhr 25.05.2015 (Mon)
10:00-19:30 Uhr 29.05.2015 (Fri)
08:00-19:00 Uhr 01.06.2015 (Mon)
08:00-19:00 Uhr 04.06.2015 (Thu)
08:00-16:30 Uhr 05.06.2015 (Fri)
09:00-19:00 Uhr 12.10.2015 (Mon)

Ringen Augusti, är det lönt?
2670 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande