Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -96 "Televerket Edition" Fix med stolar och bälte
<<   1, 2, 3, 4
28433 besök totalt
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
Nu behöver du ios inte plocka bort så mycket för att komma åt termostathuset, jag gjorde operationen vid Ringen för drygt 1 vecka sedan men fläkt och insug på plats. men, det är lite trångt....

Fläkten tog jag bort "frivilligt" för att få mer utrymme att jobba på. Med verktygen jag hade tillgängligt var det nästan nödvändigt. Jag fick den bort alla bilar i filterhuset, utom den längst upp till höger. Kanske hade det gått att få till med rätt verktyg, men jag tog då omaket att demontera insuget också. Jag behöver få bättre skruvvana ändå! Nu kan jag passa på att göra rent där det behövs.

mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

Niklas.R skrev:
bakmotor skrev:
Nu behöver du ios inte plocka bort så mycket för att komma åt termostathuset, jag gjorde operationen vid Ringen för drygt 1 vecka sedan men fläkt och insug på plats. men, det är lite trångt....

Fläkten tog jag bort "frivilligt" för att få mer utrymme att jobba på. Med verktygen jag hade tillgängligt var det nästan nödvändigt. Jag fick den bort alla bilar i filterhuset, utom den längst upp till höger. Kanske hade det gått att få till med rätt verktyg, men jag tog då omaket att demontera insuget också. Jag behöver få bättre skruvvana ändå! Nu kan jag passa på att göra rent där det behövs.

Ok, jag ville mest skriva det för att andra som tittar inte ska bli avskräckta för operationen. Lite pill är det men inte så farligt.
Jag kan tillägga det också att jag hade oljetemp på 145-150º efter ett skapligt hårt varv på Ringen.
Tyvärr så tillät inte vädret fullgas test efter operationen innan jag åkte hem. Kan rapportera skillnaden nästa gång jag varit nere.

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
Niklas.R skrev:
bakmotor skrev:

Ok, jag ville mest skriva det för att andra som tittar inte ska bli avskräckta för operationen. Lite pill är det men inte så farligt.
Jag kan tillägga det också att jag hade oljetemp på 145-150º efter ett skapligt hårt varv på Ringen.
Tyvärr så tillät inte vädret fullgas test efter operationen innan jag åkte hem. Kan rapportera skillnaden nästa gång jag varit nere.

Bra tänkt!

145-150º grader låter inte alls kul. Kanske någon som läser detta som vet vilka temperaturer en modern helsyntetisk olja kan fixa utan att brytas ner alltför mycket?

Tack, jag vill gärna ha rapport på resultatet!

FreddanO
08
Här sen Feb 2015

Enligt Mobil1s hemsida:
"Mobil 1 advanced synthetic motor oil provides outstanding high-temperature performance and is proven to protect at engine temperatures up to 500°F (260°C)."

Det låter varmt..

Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

FreddanO skrev:
Enligt Mobil1s hemsida:
"Mobil 1 advanced synthetic motor oil provides outstanding high-temperature performance and is proven to protect at engine temperatures up to 500°F (260°C)."

Det låter varmt..

Det låter väldigt varmt.

Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -96 "Televerket Edition" Fix med stolar och bälte
<<   1, 2, 3, 4
28433 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande