Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 28433 besök totalt |
Re:
Fläkten tog jag bort "frivilligt" för att få mer utrymme att jobba på. Med verktygen jag hade tillgängligt var det nästan nödvändigt. Jag fick den bort alla bilar i filterhuset, utom den längst upp till höger. Kanske hade det gått att få till med rätt verktyg, men jag tog då omaket att demontera insuget också. Jag behöver få bättre skruvvana ändå! ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Re:
Ok, jag ville mest skriva det för att andra som tittar inte ska bli avskräckta för operationen. Lite pill är det men inte så farligt. Jag kan tillägga det också att jag hade oljetemp på 145-150º efter ett skapligt hårt varv på Ringen. Tyvärr så tillät inte vädret fullgas test efter operationen innan jag åkte hem. Kan rapportera skillnaden nästa gång jag varit nere. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Re:
Bra tänkt! ![]() 145-150º grader låter inte alls kul. Kanske någon som läser detta som vet vilka temperaturer en modern helsyntetisk olja kan fixa utan att brytas ner alltför mycket? Tack, jag vill gärna ha rapport på resultatet! _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Re:
Det låter väldigt varmt. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 28433 besök totalt |