Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 16711 besök totalt |
Re:
Såg precis en repris på när en SLS tappade hjulet.. Får förarna laga bilen på banan nu?? Han verkade ta fram en verktygsats & en domkraft ur passagerar sidan?? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Stencoolt
![]() Såg något liknande i supercar i Australien där föraren springer och hämtar hjulet, kastar in det i bilen och knuffar in den i depå för att sätta på det igen. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Re:
Det hände igårkväll. Jag tror inte att de får laga bilen. Det var kanske en "minst dåliga alternativet"-lösning. Han letade efter en centrummutter men hade ingen. När rescue:n kom fram fick han hoppa in i bilen igen och bogseras bort. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Ahh, okay. ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Bra race!
Grattis Sandström! Snabbaste varv i år var snabbare än förra året..Säger lite om utvecklingen av GT3orna. Imponerade ab Audi, vinna första året med nya bilen. Och dom hade nog lite marginal. Nästa år blir "det nya året" Ny bilar från Porsche, Merca & BMW. _________________ Jens Lanvin |
||||
Re:
Jag hörde kommentatorerna i youtube-streamen säga något om att det var ok för teamet att köra ut delar till en bil som blivit stående på banan men att bara föraren själv fick meka med bilen. Detta stämmer inte alltså? _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
Re:
Nu när du säger det så har jag faktiskt sett just detta live i swedenkruz kurvan. Box-mekarna stog och guidade föraren på andra sidan staketet! Han kom iväg lite senare. ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Re:
Nej, det är inte OK längre, har varit förut, enda godkända sättet numera är att bli bärgad tillbaka till depån med egen tillhandahållen transport och lagas där. Sedan att det inte efterlevs är en annan sak... _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
Varvtid
Z4an med nummer 26 klockades för snabbaste tid: 8:18.690. Det är, hur man än vrider och vänder på det särskilt med tanke på fartreglerna i år, ofattbart snabbt på 24H slingan i trafik! Jag har verkligen svårt att få in det. Farfus Pole tid var ju 8:17.394. Sen att man ligger och kör 8:25-8:30 över långa stinter är minst lika märkligt och imponerande. |
||||
Re: Varvtid
Ruggigt fort... diskussionerna på Radio LeMans gick runt att de tappade ca: 10-12 sekunder på fartbegränsningen _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||
Gubbarna på Radio LeMans till och med spekulerade i om det kunde vara fel på tidtagningen lite skämtsamt ![]() |
||||
Det kanske är så enkelt i.o.m fartbegränsningen att förarna kunde hålla stumt i vissa parter som de innan fick släppa/bromsa på? Och 200-250km/h kanske är den "gyllene" farten? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Som jag förstod av förare och lokalt folk så var dom nya begränsningarna av farten inget som gjorde dom långsammare totalt sett då det dom tappade tog dom igen med råga då downforcen var kralligare nu, dom som körde i det teamet jag var med under helgen sa att GT3 bilarna var sjukt snabba denna gången i kurvor
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Som åskådare tyckte jag att det var en mycket återhållsam attack på racet jämfört med de senaste åren. Då var det för mycket iofs, de klättrade ju mer eller mindre över varandra.
Chris Harris gör samma analys från bakom ratten: https://grrc.goodwood.com/race/moder _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 16711 besök totalt |