Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Däckfråga Michelin Ps2/ PSC2
1380 besök totalt
Slippy
Gbg
Här sen Jan 2011

Trådstartare

Hej,

Hade beställt nya bakdäck, Michelin PS2 305/30 19", när jag kommer hem ser jag att de har monterat PSCup 2 istället. Problemet är att nu är det 6-8v leveranstid på däcket(PS2). Skall man beställa något annat däck istället eller är det värt att vänta på? Min förhoppning är att köra 30/70 bana/väg. Enda fördelen är att jag kan köra med Cup-däcket tills det andra kommer om jag nu väljer att beställa det(Däckfirman tog det). Hur märkligt är det att ha r-däck bak men inte fram?

Fram sitter Conti Sport contact 3 235/35 19" med bra mönster så det är synd att byta dessa.

Tack på förhand.

Bakhjulsdriven bil

Varv på Ns: 7
BTG 8:56:60 (Golf Gti V)
Citera
Slippy
Gbg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Re: Däckfråga Michelin Ps2/ PSC2

Slippy skrev:
Hej,

Hade beställt nya bakdäck, Michelin PS2 305/30 19", när jag kommer hem ser jag att de har monterat PSCup 2 istället. Problemet är att nu är det 6-8v leveranstid på däcket(PS2). Skall man beställa något annat däck istället eller är det värt att vänta på? Min förhoppning är att köra 30/70 bana/väg. Enda fördelen är att jag kan köra med Cup-däcket tills det andra kommer om jag nu väljer att beställa det(Däckfirman tog det). Hur märkligt är det att ha r-däck bak men inte fram?

Fram sitter Conti Sport contact 3 235/35 19" med bra mönster så det är synd att byta dessa.

Tack på förhand.

Bakhjulsdriven bil

Löst, det blev nya framdäck PSC2 också

Varv på Ns: 7
BTG 8:56:60 (Golf Gti V)
Citera
Däck för banåka
1380 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande