Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3538 besök totalt |
Lista ut TW på semi R-däck från dackonline?
Ja som frågan lyder, tänkte beställa mig Nankang NS2r däck från dackonline i 235/40zr17. Men problemet är ju TW som sackt, har haft konversation med suporten där, som verkar sitta i Polen eller liknande och man kan vell milt säga att dom är lite oförstående mit problem ![]() Jag vill ju ha dom i tread wear 180 och dom försäkrar mig att dom däcken som dom har är legala för gatan, men har ingen koll på tw dess väre, när jag frågade om blandningen i dom Soft/medium eller hard, så säger dom hard, men Nankang själva listar tw180 som medium tydligen, så vågar inte riktigt lita på att dom vet vad dom pratar om och inte bara vill kränga däck ![]() Där emot om man kollar på samma däck i 225/45-17 så finns det ett listat som racing only? så min fråga får bli, är det någon här som vet, om tw120 inte är godkänt för gatan, men tw180 är, i så fall kanske man kan lista ut det själv tänkte jag ![]() Blir så här krångligt pg att min däck krängare också är tvungen att ta Nankang genom däck online, då dom inte hittar någon svensk återförsäljare. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
Har beställt 4st nu i alla fall.
Och som jag förstår de eller listat ut, så är däcken märkta Street car TW180 och Competition Use Only semi slick måste ju vara tw120, men varför är dom ej godkänd för gata i tw120? Av saknad av E märkning och dot eller finns det någon gräns på tw för vad som får framföras på gata? _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
Tw har egentligen inget med e-märkning att göra.
Tillverkaren måste ju genomgå en del pappersjobb samt tester, för att få göra det. Dom väljer nog att strunta i det på såna modeller som inte kommer säljas i rätt mängder. T.ex så finns det ju en hel del tillverkare som väljer att emärka sina r-däck (med tw ner mot 40) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3538 besök totalt |