Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (19250 totalt) |
Kändes mer som tur än något annat att den inte rensade hela gänget som satt där, på riktig plats bakom staketet. Tidigare lät det ju som om det var en fotograf som stog dåligt till (jag tolkade det som mellan armco och de höga stängslen) men detta var ju långt uppe förbi staketet och vände.
Riktigt obehagligt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Jag instämmer. Att problemet är mycket större än att vissa GT3-bilar (särskilt Nissan) är flygbenägna blir direkt uppenbart med denna film. Det här är en "enkel" fråga om rörelseenergi. X kg i Y fart kräver Z i skydd. Skyddet som finns idag är otillräckligt med hänsyn till hur fort det går. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
x3 Stängslet står alldeles för nära armco / däckbarriär. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Är inte stängslet mer anpassat för att skydda åskådare/fotografer/funktionärer från flygande splitter/lösa bildelar mer än att ens försöka bromsa en bil?
Så har jag sett det iaf. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Staketet lär stoppa en bil utan tvekan OM den kommer rakt på/in, är både I-balkar och horisontella wires som skall dela upp kraften, själva gallret är nog mer för lösa föremål som kan lossa, däck mm.
MEN voltar en bil den över staketet... ja, de säger sig själv, noll funktion. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Jo, därför ska man tänka sig för både en och två gånger innan man ställer sig direkt bakom på en utsatt plats. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Man får nog dock räkna med att staketet flexar några meter i samband med att det tar upp kraften. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Det var Jann Mardenborough sitt forste lop på nordsloyfa. Her er en video fra hans kvailifisering til å få Nürburgringlisensen. Han tok et kurs med 16 runder i en R4R Swift og fikk lisensen på det viset, en snarveg til å kjore GT3 på nordsloyfa.
Jann i kamerabilen og foran Wolfgang Reip. Runden ligger i Brünnchen ann til ca 8:33 BTG https://youtu.be/923qOZuLupE _________________ Anders Lunde 47 varv på Nordschleife. BTG Audi 80 2.8quattro: 9.33.26 BTG Audi S4 B5: 8:34 |
||
Som konstaterats tidigare så har tecknen funnits innan dödsolyckan. Detta är i Schwedenkreuz.
https://youtu.be/b5ZT2KFYY2U _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (19250 totalt) |