| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Göra egna nav till centrumbultsfälgar.
|
1690 besök totalt |
|
Hallå Går i tankar om att tillverka egna nav till min s4:a så jag kan köra med centrumbultsfälgar, tanken är att svarva nav så jag kan pressa i de i lagrena som sitter i mina spindlar som jag kör med (s2 spindlar) och "låsa" de med orginalbulten som går in i drivaxeln. Min fundering är vad man ska använda sig av för material och vad man ska ha för gäng på röret som fälgen ska sitta på, och hur grov godstjocklek bör man ha i röret? Sen har jag sett på lite bilder att de har styrpinnar som sitter i navet och motsvarande hål i fälgen, antar att de är för att fälgen inte ska snurra på röret/axeln eller? //tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
|
Re:
Ja det har jag förstått, tänkte ev göra om mina egna fälgar så de blir centrumbults fälg. Men vad är det att rekomendera för dia på "bulten"? M52x1,5 eller M60x1,5? //tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1690 besök totalt |