| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
optimal sittställning? mått/skiss??
|
1007 besök totalt |
|
tja jag har hållt på å tragglat lite med sittpositionen i skylinen ett tag nu utan att komma riktigt bra. det är ju lite dumt chassie såtillvida att taket är väldigt lågt invändigt och dessutom smalt över taket, men vi kan bortse från det så länge. har för mig jag sett någon skiss med lite mått hur en "optimal" sittställning bör se ut, om vi säger att jag har stolar jag passar i och är ca 172 , någon som har någon sån exempelbild med mått till ratt/växelspak/pedaler etc ?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
|
Är inte sånt väldigt individuellt? Jag är skapt ungefär som en apa, långa armar/korta ben så de mått jag behöver kanske inte funkar för någon annan med samma längd som jag.
Funkar inte de klassiska trixen dvs, 09:15 ratthållning + 90 grader i armbågen = skulderblad i ryggstöd / lätt böjda knän vid full broms/helt urkopplad.. o.s.v ?? Gissar på att du fiskar efter mått att utgå ifrån i en totalt urbåst bil. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1007 besök totalt |