Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4108 besök totalt |
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
Som tillägget längst ned i artikeln säger verkar det dom att de enbart hänvisar till att all framtida verksamhet skall anpassas till de nya hastighetszonerna som införts efter den tragiska olyckan! Koenigsegg som precis vart på gång att sätta en ny rekordtid blev givetvis griniga och kanske därför har gett ett felaktigt budskap kanske!? Det sätter ju en ny standard va det gäller rekord/sport autos varv etc. Gladeligen kommer det ej drabba en glad TF-nybörjare
![]() _________________ Martin Nymberg |
Körde en trackday nyligen och det är 3 fartbegränsningar
Flugplatz 200km/h (där olyckan hände) Schwedenkreuz 250km/h Kesselchen 250km/h (långa uppförsbacken) Det krävs en väldigt potent bil (400 hk +) i kombination med en duktig chaufför för att dessa begränsningar påverkar varvtiderna. Här är länk till ett 7:40 varv där det finns marginal till dessa farter. https://www.youtube.com/watch?v=ZjlS _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
Det var nog fel med Kesselchen däremot långa rakan Döttinger höhe.
På den trackday jag körde den 15/6 så avbröt de körningen med rödflagg pga av fortkörning på Döttinger höhe, det stod en farbror med laserpicka helt enkelt. Avbrottet varade bara 10 min men ändå. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
|
![]() |
Nürburgring
![]() |
4108 besök totalt |