Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (5029 totalt) |
Vill minns att det diskuterades att detta hotel aldrig öppnade och det skulle sakna VA. Men hittade detta gamla vykort och det ser ju rätt öppnat ut? Eller är det trickfoto som man sa förr.
Någon som vet mer? [img] ![]() ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Då hade nog det här med avloppet att göra med försöket till att renovera hotellet för drygt 10 års sedan. Tack för infon!
Bara för rejsa-medlemmarna att börja skramla ihop till renoveringen nu ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
|
||||
Det snackas ju mycket men vad jag hört så är vattnet otjänligt eller nåt sådant där och därav att det inte byggts upp men som allt annat bara hörsägen. Guuud va många gånger vi snackat om att köpa upp det och renovera upp det till ett svenskställe. Tänk o sitta på baksidan och skåla i Bitburger under 24 timmars!
![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Det där kortet såg jag också nere i gamla depåboxarna, du vet säkert vilken affär jag menar :-) _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag frågade svärfar en gång om han visste något om hotellets historia, han har trots allt varit på ringen ett oräkneligt många gånger sen 60-talet och fram till idag. Tyvärr hade han ingen info att ge.
Enligt hans uppfattning var ett problem att hotellet ligger för avsides till. I Quiddelbach finns ju liksom ingenting och hotellet ligger dessutom ju inte ens i byn så det blir ännu mer off. Däremot hade han konstaterat att han kunde se banan när han satt på toaletten i sitt rum. Det är ju inte så illa ![]() _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Kan vi bara få Sabines pappa till att leverera öl och lokala brötchenbageriet att leverera bullar har vi allt vi behöver ju. Så vem är lite händig och arbetslös? Jag kan jobba med dagliga driften när allt är klart!
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Günther Schmitz dog i april i år, Sabines pappa altså. Det er Rene, sonen, som har tatt over Getränke Schmitz. Bara så du vet Johan ![]() _________________ Glenn Melbye Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition'' |
||||
JAg inser det det nu när jag googlar lite, känns inte som det var så länge sen man träffa han på Lindenhof, trist men han var en sliten man. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (5029 totalt) |