| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Infästning Airforcevinge?
|
2 besök senaste veckan (1307 totalt) |
|
Hej, nu har jag problem. Igen, i en aldrig sinande ström...
Jag har en gång i tiden köpt en begagnad Airforcevinge, men nu strular infästningen i vingen. De har helt enkelt börja lossna, och det känns ju inte så bra attt köra omkring med. I vingen ser det ut som att det är borrade hål, i dem har man satt någon gummimojäng som har gängor så när man skruvar i en skruv så låser de fast mot vingen och det man skruvar vingen mot. Men vad är det för gummimojäng och var köper man nya sådana?
På den ena sidan sitter två av tre fästelement fast, på den andra bara en av tre. Ja, den sitter inte längre på bilen om någon trodde det.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
|
Du skall trycka ner gummiplupparna i panelen du skall fästa vingen på och sen skruva genom hålen i vingen.
Gummiflänsen på "muttern" skall alltså vara mellan panelen och vingfoten. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
|
Det här är fortfarande inte löst, hur det sitter vet jag från de muttrar som sitter kvar. Men var hittar jag idiotmuttrarna och vad heter dem?
Gummimutter? Verkar finnas på MC-firmor (men inte hos Sifvert), är det där man hittar vad jag behöver? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
|
Är det en gummiexpander du är ute efter? Typ denna: http://www.sternhammar.se/Welcome/De
_________________ David Jovén BMW M4 BMW M3 3,2 -96 Såld |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1307 totalt) |