| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: 206 wrc breddat projekt awd, fwd, rwd?
|
1648 besök totalt |
|
köpte mig ett påbörjat projekt som jag inte har någon aning om när jag kommer kunna slutföra då jag efter införskaffandet av mitt drömprojekt drabbades akut av hundvalp, sambo som blev gravid vilket eskalerade till skrikande barn, gravid igen, villa, volvo, ytterligare projekt stående och fortsatta skador från crossåkandet så testar att sälja det. i grund och botten är det en tom kaross med rutor, dörrar, huv, baklucka. föregående ägare/byggherre monterade & moddade ett wrc kit i glasfiber, mycket jobb nedlagt på att få bra passform men finns jobb kvar. jag har bytt ut bakre delen av golvet ända upp till stötdämpartorn till ett från 330 e46, är kryssmätt och ditpunktat, ej helsvetsat än. tank & komplett bakvagn medföljer med m3 dämpare & fjädrar så helsvetsa så passar bolt on eftermarknadsdelar till e46 bakvagn om man vill modda. samt e46 baksäte/ ryggstöd i grå/svart alcantara finns att tillgå vid intresse då fästen är färdigt i golvet och bör matcha den lilla gti inredningen som medföljer(instrumentbräda, mittkonsol och dörrsidor + panelerna bak) hade tänkt använda en lite påställd evo drivlina till detta bygge men möjligheterna finns för att köra vad man vill, rwd, fwd, awd.. resterande/matchande kardantunnel medföljer från samma e46 som golvet kom ifrån. har även samlat på mig takscoop, wrc vinge till bakluckan, kompletta coilover fjäderben gaz gold med justerbara topplagringar, justerbar höjd, hårdhet på dämparna. samt gr-n spindlar för mer camber & kraftigare kränghämmare fram. gaz gold coilovers bak med justerbar höjd och hårdhet på dämparna, hypercoil fjädrar. dessa är den modellen med kraftig kolvstång, uniballs osv, dessa är universal och kräver ombyggnation av bakvagn för att passa. hade även tänkt köpa en komplett resevdels 206 för att ha framvagnsbalk, styrväxel och allt annat för att få den rullande. brukar dyka upp på blocket lite titt som tätt med rasade bakaxlar eller motorer för ca 2-5000kr pris från 20.000 och uppåt beroende på vad som skall medfölja. först till kvarn alt handpenning som gäller, hämtas vecka 30 enda intressanta bytena är en fräsch kx500, nyare kxf, crf, sxf chassien utan motor/haveri eller ett maxx sprut. bilen finns i smedstorp skåne. johanblixt1979@gmail.com 0707793301 johan är inte säker att annonsen hamnar i rätt forum då det är ett projekt? men finns lite banåka delar till den åtminstonde.
_________________ Johan Blixt |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1648 besök totalt |