Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
13939 besök totalt |
SÅLD: BMW E30 328i klar för BMW Cup Mod.
Nu är tyvärr Svarten till salu pga ändrade boendeförhållanden.... Raceklar för BMW Cup klass Modifierad. Fungerar klockrent. Extremt snäll att köra och tidigare klassvinnare. Ge mej ett bud, gärna realistiska....skambud undanbedes ![]() Lite data om bilen. BMW 318is - 90 Motor: M52B28, 2.8l Balanserad botten, nya lager, nya ventilfjädrar. I övrigt orörd enl reglementet. M52B25 Insug, M3 Extraktor, mappad box utan EWS och höjt varvstopp till 7200. Nytt alukyl, nytt oljekyl. Klarar 95db. Växellåda: M3 ZF 5 växlad med 1:1 på 5an. Modell M3 E36 helrenoverad hösten -08 Sachs racekoppling. Shortshift länkage. Bakaxel: 1st 188-klump med 4.10:1 utv, lamelldiff med ca 40% spärrverkan 1st 188-klump med 3.73:1 utv, lamelldiff med ca 40% spärrverkan Främre hjulupphängning: Hemmabyggda coiloverben med 60mm fjädrar och hjälpfjädrar, på ca 100Nm. Bilstein grupp N dämpare. Krängare från Millway.se. Excentriska bärarmsbussningar. Topplagringar justerbara från Millway.se Kort styrväxel. Cornerweightad. Bakre hjulupphängning: Bussningar från Millway.se i hela bakvagnen. Ombyggd bakaxelbalk för att kunna justera toe och camber. Krängare Millway.se. Dämpare Bilstein grupp N, 60mm fjädrar med hjälpfjäder även bak, hårdhet ca 120Nm Bromsar: Original bromsok med bronsbussningar. Originalskivor. Klossar Carbotech XP10 fram och XP8 bak, från Pean Stålomspunna bromsslangar, justerbar bromsreducering. Motul 600 bromsolja. Bortmonterad bromsservo med Massive Brakes konverteringskit. Hemmasnickrad bromskylning. Hjul: Fälgar 15X7" BBS (org krysseker) Däck, Dunlop Direzza 03G Medium 205/50-15 har använts under året. Kaross: Helt original, förutom lättningar både här & där. Plasthuv,Plastfront och baklucka från Adolfsson motor. Burbåge från Guss med lite egna förgreningar, bl.a. till bakvagnsinfästningen och till bakväxelinfästningen, helsvetsad i div kaross skarvar för att uppnå lite bättre vridstyvhet. Rutor av 3mm Macrolon. Vagnboksbesiktigad 2014 Interiör: Glasfiber stol, och sexpunkts bälte från Toora. Mocca ratt med Snapon fäste. Fångstnät på förarsidan. Racelogic Performancebox. Vikt: Ca; 900 kg utan förare utan Cup-vikterna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onboardfilm: Stefan Båging, 070-7330380 eller pm här. _________________ Stefan Båging ---------------- BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart... ![]() |
_________________ Johnny Borg ACB Motor Dynomappning och tillverkning av kabelhärvor Johnny@acbmotor.com |
_________________ Johnny Borg ACB Motor Dynomappning och tillverkning av kabelhärvor Johnny@acbmotor.com |
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
13939 besök totalt |