Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (67362 totalt) |
Tack för svar! Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få i detta ämne.
Jag ska ta reda på lite mer åt er. Va ner en snabbis bara ikväll för att se hur långa eventuellt bärarmarna kan bli. Övre skulle nog kunna landa på 210mm och nedre 330mm är det för mycket diff går det att justera lite med fästöronen sen. Skrubben har jag bara räknat till 30mm för jag visste inte vad det ska vara. Den går också att ändra. Men helst inte så mycket åt en högre siffra. Lägre är inga problem, då är det bara att svarva bort lite mer material på lagerhusen jag tänkt göra. Jag ska ta fram lite mera mått också. Avstånd mellan övre och undre infästningarna till bärarmarna kan jag fixa tillexempel. _________________ Stefan Söderström |
||
Hej
Eftersom jag har spånat in på TVR så ...... lite ideér kanske? http://chimrebuild.wordpress.com/10- _________________ Hasse Kerfstedt TVR Chimaera 500 |
||
Nu har jag försökt tagit lite mått. Infästningarna till bärarmarna i ramen är ju då rör i chassit. Skissen upp till vänster simulerar rakt framifrån eller bakifrån. (Lika dant både bak och fram på chassit)
Bärarmarna skrev jag övre 210mm och undre 330mm kanske något kortare, vet inte exakt hur brett det blir och isåfall hur mycket karossen måste breddas. Skrubben hade jag satt på 30mm när jag höll på. Axeltappvinkeln testade jag med digital vinkel mätare så det kanske inte stämmer. Men borde göra det. 10 grader eller om det blev 10.5 grader. På skissen säger bilden längst ner diffen mellan övre och undre led och cc mellan dem på höjden. Sen är det nog maximalt 320mm cc bussningar jag kan ha påmbärarmarna. Räcker det? Hoppas ni förstår mina mått. Hojta till annars ![]() ![]() ![]() Mvh/Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Nu kommer lite bilder.
Köpt nytt svänghjul. ![]() ![]() Skaffade skivor till oken. Nu kan jag titta på bells och fästen till oken ![]() Fått användning utav plasma borde och ritat och skurit ut mina egna öron till bärarmarna bland annat ![]() Eftersom jag ville använda mina bmw grejer till bakvagnen fick jag göra lagerhus. Jag tycker det blev okej, som bultas i spindeln sen. ![]() ![]() ![]() ![]() Testade ställa ner från jiggen för första gången igår ![]() ![]() Sen skulle jag behöva tips på coilovers, jag har kikat lite på de här. Jag har helt enkelt inte råd att lägga jätte mycket på coils nu. ![]() _________________ Stefan Söderström |
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Vad är det till för bmw? Jag måste göra nåt hittepå till mina centrumbultade BBSer. Styrpinnarna är samma som bmw.
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Bakvagnsdelar, diff, knutar, axlar och hjulnav kommer från bmw e28 m535. Axlarna blir nog dock för långa 😞 så får fixa nya.
Bestämde annat byggsätt under tiden men ville ändå köra de grejerna. Därav blev det denna lösning. Borde ju funka. _________________ Stefan Söderström |
||
Här har det inte hänt mycket, av lite olika anledningar. Men har börjar kolla på hjulupphängningen igen och coilover placering. Främst ibak som jag har lite huvudbry, en placering jag tänker på så kommer nedre infästningen utanför bärarmen.
Då är frågan, blir det för mycket brytning i bärarmen om man har det så? Försöker lägga in några bilder som visar. _________________ Stefan Söderström |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Re:
Långhål i den riktningen kan ge problem med att bärarmen rör sig och hjulvinklarna ändras. Ser att de sitter på nedre bärarmen och där är krafterna som störst när du svänger. Corvette C5/6 mfl har smidig camberlösning som du kan kika lite på för att få inspiration. ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (67362 totalt) |