Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6166 besök totalt |
Du måste skilja på stort och litet s ![]() Stort S betyder M40 +lull lull litet s betyder snabb och välbalanserad bil ![]() |
||||
Hehe, jag köpte min för 2000:- ![]() Har inga planer för den mer än att den ska få bistå med lite reservdelar till racebilen. _________________ /Arne Lindgren |
||||
Kollade för skojs skull i en gammal MotorNord-katalog.... Trimsats steg3 till 318i M42: Dr Schrickkammar,specventfjädr,KN-filter,Superchips,Sebring sportavgas ger enligt dom ca 160hk...pris 18.100:- (1994) förmodligen betydligt mer idag!?...Dyra hästar, men säkert blir det en rapp och skapligt skönsjungande motor.. ![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Ahaa! Jag har alltid trott att 88-89 iS bara betydde utrustningspaketet Shadowline. De brukar ju alltid vara svarta(?) Men då hade de bytt till M40 också iaf. ![]() Så är det nån skillnad på Touring och vanlig, eller kan man ta en 325iT och stoppa i en M42 och får en 318isT? ![]() _________________ Göran Karlsson |
||||
Nu kanske ni har lurat in en till stackare men hur är man säker på att man får m42 motorn som verkar vara att föredra står som en 90 på vägverkets sida och första reg 10\10 89 och motorn e på 100kW
och hur är det med diffbroms var det standard på alla dessa bilar eller nån option så man kan få sig en utan och vad ska man tänkas ge för en som närmar sig 20k mil och som är i rätt bra skick _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Jo det är 90 och 91 som har M42'an, kolla regbeviset. Diffbroms är inte standard, jag letade lite efter en med diff men hittade ingen. Vet inte om det beror på att jag var ivrig&otålig eller att det inte är vanligt. Du ska inte ge mer än 20.000 kr för en som är som du beskriver. Jag gav 15.000 kr för min som gått 20. Då var där ganska mycket nytt (tank, avgas, bakdämpare) och den var i det närmaste rostfri. Huvlacken var dock inte i toppskick (men huven byter man ju ändå ![]() |
||||
Upprepning för enmilijontegången:
Inga E30 förutom M3 har diffbroms som standard!!! Alla andra kan ha det efter som det var tillval...eller att ngn bytt i efterhand. ![]() |
||||
Bra förslag. ![]() Men det blir antingen så jäkla understyrt...eller överstyrt då... Kanske lika bra att låta bli... ![]() Jag har en nyrenoverad "lilla klumpen" med 4.10 och diffbroms på hyllan. Vad bjuds? ![]() |
||||
![]() _________________ Mattias Widar |
||||
4,10 med diffbroms är "RACE" man får lyfta på innehjluet bak om man köra med aga diff.. det borde underlätta.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
En kaffelängd bjuden ![]() ![]() |
||||
Ganska tydligt att man får ha sina saker i fred med tanke på vad man blir erbjuden här...
![]() Lyfta innehjulet bak är ju en god tanke, men tyvärr sabbar man greppet bak och man har inte vunnit så mkt kanske... |
||||
ojojoj, har han fått tummen ur och byggt ihop en klump? ![]() ![]() 50:- bjudet iaf, vill ju inte verka snål. Kan ju dessutom vara bra o ha i reserv ifall min rasar. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Nu är det ju inte jag personligen som bygger ihop diffen om ngn nu trodde det av Mickes lilla pik...
Utan en mkt kompetent herre som tyvärr inte varit i riktigt gott skick för att ägna sig åt klumpar och lådor. Men så fort den dyker upp åker den på bilen. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6166 besök totalt |