Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
har djävulen tagit mig?, jag vill ha en 318is (lite OT)
<<   1, 2, 3, 4
6166 besök totalt
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Folxam skrev:
Vad är skillnaden i årsmodeller?
Jag har sett att de flesta har -90 eller senare, men
http://www2.blocket.se/view/2688515.htm kanske duger som banobjekt åt David?


Du måste skilja på stort och litet s
Stort S betyder M40 +lull lull
litet s betyder snabb och välbalanserad bil
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Anton Lillsund skrev:

-Priset kostar allt mellan 10-40 000 beroende på skick


Hehe, jag köpte min för 2000:- men då är det ju å andra sidan ramlager-ras och mkt rost på den...
Har inga planer för den mer än att den ska få bistå med lite reservdelar till racebilen.

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Bistec skrev:
Vad väger då en 318is och hur mycket kan få upp effekten i motorn för några tusen typ ( filter sportavgas + något mer ? ) !?


Kollade för skojs skull i en gammal MotorNord-katalog....


Trimsats steg3 till 318i M42: Dr Schrickkammar,specventfjädr,KN-filter,Superchips,Sebring sportavgas ger enligt dom ca 160hk...pris 18.100:- (1994) förmodligen betydligt mer idag!?...Dyra hästar, men säkert blir det en rapp och skapligt skönsjungande motor.. thumbs up

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



Anton Lillsund skrev:
Det här med 318is och 318iS är knepigt.


Ahaa! Jag har alltid trott att 88-89 iS bara betydde utrustningspaketet Shadowline. De brukar ju alltid vara svarta(?) Men då hade de bytt till M40 också iaf.


Så är det nån skillnad på Touring och vanlig, eller kan man ta en 325iT och stoppa i en M42 och får en 318isT?

_________________
Göran Karlsson
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Nu kanske ni har lurat in en till stackare men hur är man säker på att man får m42 motorn som verkar vara att föredra står som en 90 på vägverkets sida och första reg 10\10 89 och motorn e på 100kW

och hur är det med diffbroms var det standard på alla dessa bilar eller nån option så man kan få sig en utan och vad ska man tänkas ge för en som närmar sig 20k mil och som är i rätt bra skick

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



HOOPoo skrev:
Nu kanske ni har lurat in en till stackare men hur är man säker på att man får m42 motorn som verkar vara att föredra står som en 90 på vägverkets sida och första reg 10\10 89 och motorn e på 100kW

och hur är det med diffbroms var det standard på alla dessa bilar eller nån option så man kan få sig en utan och vad ska man tänkas ge för en som närmar sig 20k mil och som är i rätt bra skick


Jo det är 90 och 91 som har M42'an, kolla regbeviset. Diffbroms är inte standard, jag letade lite efter en med diff men hittade ingen. Vet inte om det beror på att jag var ivrig&otålig eller att det inte är vanligt.

Du ska inte ge mer än 20.000 kr för en som är som du beskriver. Jag gav 15.000 kr för min som gått 20. Då var där ganska mycket nytt (tank, avgas, bakdämpare) och den var i det närmaste rostfri. Huvlacken var dock inte i toppskick (men huven byter man ju ändå ).
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Upprepning för enmilijontegången:

Inga E30 förutom M3 har diffbroms som standard!!! Alla andra kan ha det efter som det var tillval...eller att ngn bytt i efterhand.




_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1804



AGA-diffa i äkta CSN anda
Kanske inte optimalt men billigt!

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Turbo² skrev:
AGA-diffa i äkta CSN anda
Kanske inte optimalt men billigt!


Bra förslag.

Men det blir antingen så jäkla understyrt...eller överstyrt då...

Kanske lika bra att låta bli...

Jag har en nyrenoverad "lilla klumpen" med 4.10 och diffbroms på hyllan.
Vad bjuds?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



gka skrev:
Anton Lillsund skrev:
Det här med 318is och 318iS är knepigt.


Ahaa! Jag har alltid trott att 88-89 iS bara betydde utrustningspaketet Shadowline. De brukar ju alltid vara svarta(?) Men då hade de bytt till M40 också iaf.
Inte alla svarta, jag hade en vit 318 iS -88 i vintras. Kul bil

_________________
Mattias Widar
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Turbo² skrev:
AGA-diffa i äkta CSN anda
Kanske inte optimalt men billigt!


Bra förslag.

Men det blir antingen så jäkla understyrt...eller överstyrt då...

Kanske lika bra att låta bli...

Jag har en nyrenoverad "lilla klumpen" med 4.10 och diffbroms på hyllan.
Vad bjuds?



4,10 med diffbroms är "RACE"

man får lyfta på innehjluet bak om man köra med aga diff.. det borde underlätta..

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



om någon sitter på en 4.10-diff utan broms och vill sälja så kan de maila eller PM:a. Kan vara rasad. Bara huset är helt.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Andreas Lidström skrev:
Turbo² skrev:
AGA-diffa i äkta CSN anda
Kanske inte optimalt men billigt!


Bra förslag.

Men det blir antingen så jäkla understyrt...eller överstyrt då...

Kanske lika bra att låta bli...

Jag har en nyrenoverad "lilla klumpen" med 4.10 och diffbroms på hyllan.
Vad bjuds?


En kaffelängd bjuden
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ganska tydligt att man får ha sina saker i fred med tanke på vad man blir erbjuden här...

Lyfta innehjulet bak är ju en god tanke, men tyvärr sabbar man greppet bak och man har inte vunnit så mkt kanske...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Andreas Lidström skrev:
Turbo² skrev:
AGA-diffa i äkta CSN anda
Kanske inte optimalt men billigt!


Bra förslag.

Men det blir antingen så jäkla understyrt...eller överstyrt då...

Kanske lika bra att låta bli...

Jag har en nyrenoverad "lilla klumpen" med 4.10 och diffbroms på hyllan.
Vad bjuds?


ojojoj, har han fått tummen ur och byggt ihop en klump?
50:- bjudet iaf, vill ju inte verka snål. Kan ju dessutom vara bra o ha i reserv ifall min rasar.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Nu är det ju inte jag personligen som bygger ihop diffen om ngn nu trodde det av Mickes lilla pik...
Utan en mkt kompetent herre som tyvärr inte varit i riktigt gott skick för att ägna sig åt klumpar och lådor. Men så fort den dyker upp åker den på bilen.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Behöver du lyfthjälp så vet du vem du ringer då ja e skyldig dig en

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Allmänt banåkaforum
har djävulen tagit mig?, jag vill ha en 318is (lite OT)
<<   1, 2, 3, 4
6166 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande