| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Clio Sport 2001 -SÅLD-
|
786 besök totalt |
|
Hej, Då jag är väldigt duktigt på dåliga bilaffärer är det dags att sälja Clion efter att jag har bytt i princip alla slitdelar . Har endast kört ca 700 mil sedan jag köpte den så allt jag har bytt är fortfarande i nyskick. Ska ha något säkrare att köra sonen i..
Text från blocketannonsen: 17 786 mil Nu har du chansen att köpa en klassisk hot hatch. Bilen är fin i kaross och lack och går som ett skott! Ingen rost i bakre skärmkanterna vilket börjar bli vanligt på dessa bilar men en del stenskott i fronten. Ratten är sliten vilket är ett typfel för modellen. Det sitter ett rattskydd i läder på ratten. Dimljus har tagits bort. Reservhjul saknas. Eibach sportline fjädrar sänker bilen en aning Fina OZ 15" originalfälg med Michelindäck. 7-8 mm mönsterdjup. Besiktad utan anmärkning 16/7-15 Kamrem byttes 2013. Nästa byte 2018 eller 28 000mil. Det som inträffar först. I min ägo har bilen inte körts på vintern och jag har bytt ut mycket slitdelar. Nyservad och nybesiktad. 2013 Bakre bromsskivor(inkl. hjullager) och klossar Bärarm fram. Bägge är nyligen bytta. Hjullager höger fram Ny vindruta 2014 Olja filter. Stötdämpare fram och bak. Fjädersäte och lagring fram. Stötdämparna är från specialmodellen Clio RS Jean Ragnotti edition/Clio 172 Cup. Bromsvätska Bakre ljuddämpare Termostat och kylarvätska Växellådsolja Polering av strålkastarglas. Nu är de som nya. 2015 Sportkatalysator monterad. RS-Tuner 98-oktan mappning. Se Fastchip.nl. Ger mer vrid i mellanregister och bättre körbarhet. Skivor och klossar fram. Brembo Oem-spec. Olja och filter byttes i juli vid 17 781 mil Standard utrustning för svensksålda Clio Sport: 2.0 ca 170 Hk 200 Nm Vikt under 1100kg :-) Fungerande AC Skinn/alcantara/mocka klädsel ABS CD. Bilen har även motorvärmare med kupéuttag. Sparco-ratt med rattnav, nya original tändstift och nya bussningar till styrväxel följer med vid köp. Bilder finns i här http://www.blocket.se/stockholm/Renault_Clio_Sport_2_0_16v_172hk_62050607.htm?ma=1 Pris 24 900:- Med vänliga hälsningar Lars Aldebo _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
![]() |
SÄLJES
|
786 besök totalt |