Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 19117 besök totalt |
Kul att det är uppskattat
![]() Försöker få det i kronologisk ordning. Såhär såg det ut när vi gjöt pluggarna på bakskärmarna. ![]() Förstärkningar ![]() Matta ![]() Färdig plugg. Nån bild på när vi gjöt skärmarna har jag dock inte... ![]() Fuelcell på 30 liter, catchtank på dryga litern. ![]() Gjorde mig ett snapoff, detta hamnade dock i grannens speedster så fick göra ett till, men det är ju självklart blåeloxerat ![]() ![]() Ventilation är bra att ha. ![]() Såhär bra gick det att gjuta form på huven.... ![]() ![]() ![]() Såhär såg han ut efter lack i garaget. Notera broderns Astra GSI med bur, självklart kritvit den med i bakgrunden. ![]() ![]() ![]() och med lite mer grejer på sig. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jaaa, den lever.....
Kullen sista helgen, sjuuukt kul: ![]() En hint om utseendet just nu, mer dekaler sitter på nu: ![]() Sedan råkade jag att komma över ett par motorer, en behålls o byggs på den andra då? Ja den såldes direkt. ![]() Rev isär motorn lite "sakta" o efter en stund såg det ut såhär: ![]() ![]() Skickade iväg toppen på portning och montering av större insugsventiler: ![]() ![]() ![]() Blocket ska iväg på borrning efter en kolsyreisblästring och målning i racig "grållegrått": ![]() ![]() Kolvar blir i 88mm borr, högkomp 12,5:1, Wössner får leverera ![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
Har inte skett så mycket då hus, jobb o andra grejer tagit tid, men fick ett litet ryck då jag "sprang på" bilen i garaget så den lastades o drogs med till jobbet för en stolsflytt, dock uppstog ett problem o det var batteriet som lämnat in efter knappt 11 månader trots underhållsladdning, ajaaa återstår o se vad återförsäljaren gör, det är reklamerat
![]() En lite bild på den: ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 19117 besök totalt |