Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2274 besök totalt |
SÄLJES: Bmw E30 Race Kaross
E30 kaross säljes då jag inte har tid att göra klart den då jag prioriterar min andra bil. Är en 316 -88 ifrån början. Hänger i en karossvagga för tillfället (kan köpas med). Mycket av det tråkiga arbetet är redan gjort. *Inga svenska papper, importerad ifrån Åland. *Avesta breddad bak. *Rensad på asfaltsmattor och dylikt. *Rensad på ALL underredsmassa. *Lackad invändigt och under med "bengalack" *Diverse hål igenlagda. *Reservhjulsbalja och "sidobaljor" igenlagda. *Förstärkningsvetsad kaross. *Förstärkta bakaxelinfästningar, samt omgjord för e28 210 diff. *Sparco FIA godkänd skruvbur. *Bältesinfästningar är färdiga i bur samt golv (FIA plattor). *Buren färdiganpassad och boxar är gjorda. (bara att lacka och skruva i) *EJ rostlagad. Delar som följer med: Framvagnsbalk blästrad och grundad. Rattstång. Glasfiber framskärmar. (org plåt finns också) Glasfiber mtech2 front och bakstöt samt sidopaneler. Glasfiber m3 kjolar. Org bakstöt. Dörrar som är lättade med glasfiber dörrsidor. Plåthuv. Plåtbagage med mtech1 vinge. Rutor. Lister. Stolsfästen i golvet. Grill. Framlampor. Baklampor. Har säkert glömt något... Det som är kvar att göra på karossen bla är att göra iordning motorutrymmet, jag hade tänkt kapa bilen framför fjäderbenstornen och bygga en rörkonstruktion därav är det inte lagt någon energi där än. En utvändig lack om man inte nöjjer sig med den som är. Finns fler bilder vid intresse (mail,mms), lite kan man hitta här: http://server.pure-pf.com/phpBB/view Har även en skottsäker bakvagn till denna samt coilovers mm om man vill köpa till. Pris: 18,000 med bur 13,000 utan bur. Billigare vid snabb och smidig affär! Finns i Jönköping. 0737718714. _________________ Tim Fredriksson |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2274 besök totalt |