| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Audi 80 Quattro Competition
|
1 besök senaste veckan (2847 totalt) |
|
Har en Audi stående som jag inte riktigt vet vad jag ska med till. Det är en 94ans Competition, alltså en homologiseringsspecial som tillverkades i 2500 exemplar. I grova drag är det en S2 med motorn från Golf GTI. 2.0 16V på 140hk 21000 mil Elhissar runt om Elspeglar ABS Fyrhjulsdrift med låsbar bakdiff 17" sommarhjul 15" dubb på plåt S2-paket (original) Aluminiumvinge (original) Cab-lyktor (original) Drag
Besiktigad och godkänd förra veckan. Avställd. Det negativa är att den bakre sidorutan på förarsidan (den trekantiga) är trasig och igentejpad. Den behöver en service och eventuellt motorkuddar. Slitage finns på förarstolen (standard sportstolsslitage) och den skulle må bra av en grundlig tvätt och polering. Pris runt 15000 eller bud. Eller bytes mot något annat roligt. Eller så har jag den och åker med i vinter.
Finns i Mora Skicka PM, skriv i tråden eller kontakta på O7O6855837 _________________ Dennis Eriksson Volvo 240 |
|
Bilen finns kvar och är efter utlåning under vintern nu tillbaka hos mig.
Rutan som tidigare var trasig är nu bytt. Nytt batteri. Urtrampningslagret låter som en ilsken skata när man står still med pedalen nedtryckt men det har det gjort hela tiden som jag ägt bilen.
_________________ Dennis Eriksson Volvo 240 |
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (2847 totalt) |