Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen i slutet av juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
9040 besök totalt
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

RS 1800 skrev:
Men E6 kan faktiskt kvitta, tråkigaste vägen som finns.

Beror ju på vilken tid på dygnet man åker (00-05) Inga bilar= pjäxan i panrummet
GBG-HBG strax över/under timmen.....

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Tjohoo, snat åker vi. Bara 7 timmar kvar nu

Lidköping
Här sen Nov 2002

Sådär, då var årets besök avklarat!

Efter att ha kört 280 mil med Bridgestone RE540 så tror jag att jag nu skall montera på mina gatsvålar istället. Jag hör fortfarande hur det sjunger i huvudet på mig.

Förutom det så gick resan bra om man räknar bort ett av de värsta skyfall jag varit med om samt att vi blev ikappkörda av tyska tullen som hivade ut den stora tullspaden genom rutan och stoppade oss.

Skyfallet kom i Kölntrakten på nerresan och med R-däck så kör man inte speciellt fort. 50-60 var max som gick att hålla och dessutom tillät sikten inte speciellt mycket högre fart heller.
Tullen körde ikapp oss inne i den Nordtyska staden Husum där vi velade runt lite för att jag inte riktigt kom ihåg vägen till varuhuset där dom säljer sådant som de flesta svenskar köper när dom är i Danmark eller Tyskland.
Jag blev lite irriterad på bilen bakom som följde efter oss, den var civil, eftersom jag ville vända och slippa ha bilen bakom som ett frimärke. Till slut körde jag in på en Aralmack, bilen följde fortfarande efter och sedan när jag skulle köra ut igen så kom dom upp jämsides och ropade att jag skulle stanna och parkera bilen. "-Bleib sitzen" (Sitt kvar i bilen) ropade dom barskt och min puls gick upp "något". Passen och bilens papper ville dom se, men givetvis låg mitt pass kvar hemma hos min kusin och försäkringsbeviset var gammalt och utgånget. Nåja, Mathias hade iallafall sitt pass och efter att ha fått mitt körkort så försvann tullaren in i bilen. Efter ett tag kom han tillbaka och beordrade mig att öppna bagageluckan, där fanns inget annat än tombackar och en rabarberkaka inslagen i papper. Misstog han den för en haschkaka tro?
Jag frågade dom varför dom stoppade mig, i Sverige får ju tullen bara kolla om dom misstänker något. Det visade sig att inom tre mil från yttre gränsen för Schengen (Husum ligger vid Nordsjön) så har dom rätt att stoppa alla utländska fordon för att kolla om dom har smuggelgods eller droger. Vi skulle ju iofs åka och köpa droger sa jag till den ene och då skrattade han och sa att öl inte var någon olaglig drog.
Hur som helst så var dom trevliga (jag fick beröm för min välvårdade bil) och på det stora hela var det en kul grej!

Jag tog lite bilder under resan också och några kan ni väl få se...

Klockan är 06:18 och vi går upp för att vara på plats när banan öppnar. Utsikt över Eifelbergen från vår balkong.

Tor-Helge verkar fundera på varför han egentligen håller på med detta. Calle är desto gladare efter att ha åkt två varv med T-H och Eva är glad för Calles skull.

Tror ni att Mathias vill ha denna?

Det är bäst att ha biljetten redo, men vet aldrig när lusten faller på. Golf-etta med korthållare. thumbs up
På tal om biljetten förresten... Vi träffade Anders Dauner och han hade problem med sin sidoruta och kunde inte "veva" ner den. Snäll som jag var så skulle jag hjälpa honom och stoppa in biljetten vid bommen men det var omöjligt att få det att funka. Jag vände på biljetten på alla möjliga sätt ända tills jag fick se att det stod Rödby/Puttgarten på den.

Mycket trevlig trimmad SAAB 600!

Dagen innan hade jag föreslagit att ett fordon som funktionärerna skulle höja på ögonbrynen åt skulle vara en rosa Cadillac -59. En -56:a(?) dök upp, men körde inget på banan.

Är det verkligen en äkta 924 GT? Mathias undersöker växellådan, som verkar stämma, men fick sedan se frambromsarna och vi kommer snabbt och enhetligt fram till att det är en fejk.

På Ringen välkänd rå GT2:a. Vid närmare inspektion så visade det sig att bilen är folierad och inte lackad i mattsvart.

Tvåsitsiga F1:or är ute! RingRacings bygge lär bli en killer. Bäva månde Skomakaren.

Min bil filmas för TV-kanalen Fox Kids vid färjeläget i Fredrikshamn.
Nåja, nästan att det var min bil som filmades

Förövrigt kan jag berätta att Horst von Saurma var där med en Techart 996 GT2 med tillhörande filmhelikopter. Skall Ringenrekordet återtas?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ni verkar ju haft en mycket trevlig tripp. thumbs up
Konstigt, jag har nästan aldrig rabarberkakor med mig, får väl börja göra det till en vana...

Drivaxeln är förresten fortfarande tyst... TACK!

Rice and shine
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Lars Falk skrev:
Ni verkar ju haft en mycket trevlig tripp. thumbs up
Konstigt, jag har nästan aldrig rabarberkakor med mig, får väl börja göra det till en vana...

Drivaxeln är förresten fortfarande tyst... TACK!

Alla resor till Ringen är trevliga! Vi träffade ju också på massor av folk härifrån!
Anders Dauner, Porschedriver, Borg, RS1800, jovani... Har jag glömt någon?

Rabarberkakan i bagaget berodde på att det var min födelsedag.

Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Tog tullarna kakan eller?

/Johan B

Stockholm
Här sen Nov 2002

- Nisse!
Hur gick det att köra då???
Intryck, reflektioner, nya skrämställen (varvtid?) etc. etc.....

Gav du Tor-Helge en match?

Lidköping
Här sen Nov 2002

blixten skrev:
Tog tullarna kakan eller?

/Johan B

He he, nej den åt vi upp själva senare under dagen.

BTG skrev:
- Nisse!
Hur gick det att köra då???
Intryck, reflektioner, nya skrämställen (varvtid?) etc. etc.....

Gav du Tor-Helge en match?

Köra? Gjorde vi det också?

Jodå, det gick allt bra tycker jag. Inga nya skrämställen, trots tvåhjulsåkning i Adenauer Forst...
Fuchsröhre är ett ställe jag aldrig kommer våga köra fullt på. Jag ligger nog på absolut max 180 där. Trots att jag inte ens varit i närheten av att åka av så har jag en mental spärr som hindrar gaspedalen från att nå metallen.
T-H fick sig ingen större match men jag insåg när jag åkte med honom att han kör ett annat spår än vad jag gör i några kurvor. Jag går in för tidigt bl.a. i Aremberg, men det ändrade jag på till de senare åken. Vidare bromsar han senare än jag, vilket dels kan förklaras av att han har Porschebromsar och jag har VW-bromsar och dels av att jag vill ha säkerhetsmarginalerna mer på min sida.

Jag gjorde en snabb jämförelse mellan Calles bruxpassat, min Golf och T-H:s RS och kom fram till att det skiljer lika mycket i uppträdande mellan Calles Passat (som faktiskt imponerade på mig, trots att det är en helt och hållet standardbil) och min Golf, som mellan Golfen och RS:en.
Fy tusan vilken bil! Medan min, som jag numera tycker, ormar sig och är lite odistinkt så var ju Porschen så otroligt exakt och det märktes verkligen att den tålde behandlingen och bara ville ha mer!

9:07 BTG fick jag denna gången efter att ha kollat ett enda varv, men det kändes som om jag låg där dom andra snabbare varven också.

Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Jag misstänker att fler bilder kan dyka upp med mig antingen drickandes öl eller ivrigt fluktandes på traktorer...

Övriga i resesällskapet hade f.ö mycket kul åt mina utrop när traktorer, tröskor mm var i närheten.
För övrigt så prickade vi in frukosten kl. 9.11 nästan varje dag.

Efter ett år som beifahrer så ser jag fram emot nästa år med eget verktyg i Eifel.

Som svar på frågan ovan kan jag säga: jo, jag ville ha GT3:an...

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Sex första varven avverkade idag. Saag ett par andra svenska bilar, en stillastaaende Clio och enn 996 som körde. 10:10 BTG blev sista och bästa tid efter att ha startat paa 12:00.

Hälsningar fraan Bonn!

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Pär Hansson skrev:
Sex första varven avverkade idag. Saag ett par andra svenska bilar, en stillastaaende Clio och enn 996 som körde. 10:10 BTG blev sista och bästa tid efter att ha startat paa 12:00.

Hälsningar fraan Bonn!

oskulden tagen. thumbs up
Så du lyckades brotta dig fram till biljettkiosken i kaoset till slut.

Rice and shine
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Där ser man Pär! Då lär man träffa också dig på Ringen i fortsättningen!

Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Kom hem klockan fyra i natt.

Har ungefär 500 bilder från VLN och turistkörningen.

Ska sortera lite sen kommer de väl ut.

Såg Pärs bil men hittade inte Pär utan bilen

Edit:

Lägger in en teaser...

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Daniel Magnusson skrev:
Kom hem klockan fyra i natt.

Har ungefär 500 bilder från VLN och turistkörningen.

oj, vad många! thumbs up Det ser vi fram emot. Så många bilder lyckades jag inte ta under hela semestern.

Daniel Magnusson skrev:

Såg Pärs bil men hittade inte Pär utan bilen

Jag lyckades nog träffa alla svenskar utom just Pär. Såg inte ens till bilen.

Daniel Magnusson skrev:

Lägger in en teaser...

https://rejsa.nu/im/_ringen/106-new_2004-27-07-v8.jpg

En vild gissning. Deutgens "Diva" med V8:a?

Edit: Skriver ju som en kratta...

Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Även jag kom hem inatt, ca kl 03.30, små trött, men en härlig semester

Philip Lundh
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:

Daniel Magnusson skrev:

Lägger in en teaser...

https://rejsa.nu/im/_ringen/106-new_2004-27-07-v8.jpg

En vild gissning. Deutgens "Diva" med V8:a?

Japp!

Vet du vilken bil detta är då?

(för er som fick högre puls och började att svettas pga de fina pedalerna så kommer bilden att finnas lite större sen... )

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Daniel Magnusson skrev:

Nä... Men stående pedaler brukar väl Porsche 911 ha? Kankse den där äldre med 935-front?

Jkpg
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Daniel Magnusson skrev:

Nä... Men stående pedaler brukar väl Porsche 911 ha? Kankse den där äldre med 935-front?

Större:
http://attitude.mine.nu/bilder/PorscheDaniel/Rejsas/VLNtidstr%e4ning/images/DSCN0303.jpg

Sitter i denna:

http://attitude.mine.nu/bilder/PorscheDaniel/Rejsas/VLNtidstr%e4ning/pages/DSCN0315.html

Göteborg
Här sen Feb 2003

Hemkommen från sitt första ringenbesök. Jovani var så snäll att han lånade ut mercan. Det gick inte så snabbt vilket flertalet rejsafolk kan bekräfta . Men det var första gången och även första gången med Mercans, kul var det dock. Så nu ska bara forden ihop så man kan åka ner igen. Bilder finns här

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=11685

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Jag måste vara blind eftersom jag gick runt åtminstone fem ggr och letade bilar med svenska plåtar och som sagt så hittade jag bara grå 996 och grå Clio. Jag blev dock frånkörd av en svart Ibiza TDi ett par ggr, men jag har för mig att den var tyskregistrerad? Inlagda mobilnummer i ringen-kalendern kanske?

Hursomhelst, det Lasse Falk refererar till var att efter att ha upplevt rena idiotparaden på parkeringen där folk körde in från båda håll och trängde sig så långt det gick utan att ha koll på om det verkligen gick att ta sig vidare, så ringde jag till honom för tips om alternativa parkeringar. Åkern bakom grusplanen nåddes efter kanske en kvart. Sträckan rondellen - rondellen igen tog nog 40 min.

Det var en kul upplevelse, men jag tror inte det blir några vallfärder dit. Om det passar så blir det nog nån mer gång. Tyckte jag fick till en 3-4 partier halvt om halvt (vet dock inte namnen på dem) som jag kände igen mig på och där jag försökte köra snabbt, resten av banan tog jag det rätt lugnt på.

Ett ställe höll det dock på att gå åt pipan på ett par gånger, tror det var Adenauer-Forst men är inte säker. Måste ha förväxlat den med en annan kurva, och gick på ytter-curbsen i ingången två ggr. Men det är ju "bara" sandlåda i tangentens riktning så det kanske bara hade varit plånboken och stoltheten (mycket folk var det där också) som tagit stryk? Klantigt iaf.

Sen "halvrespekterade" jag hastighetsbegränsningarna vid ett reparationsarbete samt vid Adenau. Den senare förstod jag sedan att inte många brydde sig om, men tordes ändå inte hålla vad som gick, de hade utsläpp för MC där, men det kanske de alltid har?

Jag lyckades också slarva bort min 5-biljett redan första varvet. Letade först vid utsläppet och sedan på parkeringen, men ingen biljett! En teori var att jag glömt den i maskinen vid bommen och jag gick till receptionen och frågade om ngn i personalen hade tagit reda på den. De måste tyckt synd om mig, för jag fick fyra nya varv gratis! Köpte sedan ett singelvarv också, sen fick det räcka. Antagligen hittar jag väl biljetten vid nästa städning (nästa juni) eller vid semesterurpackningen. Snällt av dem att förbarma sig över mig iaf. thumbs up

Totalt blir det betyget: , men det kanske blir en femma nästa gång?

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Pär Hansson skrev:
Jag måste vara blind eftersom jag gick runt åtminstone fem ggr och letade bilar med svenska plåtar och som sagt så hittade jag bara grå 996 och grå Clio. Jag blev dock frånkörd av en svart Ibiza TDi ett par ggr, men jag har för mig att den var tyskregistrerad? Inlagda mobilnummer i ringen-kalendern kanske?

Hursomhelst, det Lasse Falk refererar till var att efter att ha upplevt rena idiotparaden på parkeringen där folk körde in från båda håll och trängde sig så långt det gick utan att ha koll på om det verkligen gick att ta sig vidare, så ringde jag till honom för tips om alternativa parkeringar. Åkern bakom grusplanen nåddes efter kanske en kvart. Sträckan rondellen - rondellen igen tog nog 40 min.

Det var en kul upplevelse, men jag tror inte det blir några vallfärder dit. Om det passar så blir det nog nån mer gång. Tyckte jag fick till en 3-4 partier halvt om halvt (vet dock inte namnen på dem) som jag kände igen mig på och där jag försökte köra snabbt, resten av banan tog jag det rätt lugnt på.

Ett ställe höll det dock på att gå åt pipan på ett par gånger, tror det var Adenauer-Forst men är inte säker. Måste ha förväxlat den med en annan kurva, och gick på ytter-curbsen i ingången två ggr. Men det är ju "bara" sandlåda i tangentens riktning så det kanske bara hade varit plånboken och stoltheten (mycket folk var det där också) som tagit stryk? Klantigt iaf.

Sen "halvrespekterade" jag hastighetsbegränsningarna vid ett reparationsarbete samt vid Adenau. Den senare förstod jag sedan att inte många brydde sig om, men tordes ändå inte hålla vad som gick, de hade utsläpp för MC där, men det kanske de alltid har?

Jag lyckades också slarva bort min 5-biljett redan första varvet. Letade först vid utsläppet och sedan på parkeringen, men ingen biljett! En teori var att jag glömt den i maskinen vid bommen och jag gick till receptionen och frågade om ngn i personalen hade tagit reda på den. De måste tyckt synd om mig, för jag fick fyra nya varv gratis! Köpte sedan ett singelvarv också, sen fick det räcka. Antagligen hittar jag väl biljetten vid nästa städning (nästa juni) eller vid semesterurpackningen. Snällt av dem att förbarma sig över mig iaf. thumbs up

Totalt blir det betyget: , men det kanske blir en femma nästa gång?

Nu förstår jag var du vart de senaste dagarna....undrade vart du höll hus Inga inlägg på rejsa.nu eller psc...Lät som att du hade det kul!! Själv ska jag försöka bli av med oskulden till nästa år (ringen oskulden ).

Hoppas den var som du förväntade dig!!

Ringen i slutet av juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
9040 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande