Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 2 besök senaste veckan (158747 totalt) |
Du får flytta ut på landet Måns, här har vi nyckeln kvar i bilen "ifall grannen kanske behöver låna den"
![]() Skönt att se att det löst sig bra med bilen och att bmwof verkar ha skött sig, inga diskutioner om ersättning för dyra fälgar och däck? |
||
Vrålåket slår i nosen varje gång den ska ned i garaget hemma när mindre 18"-racefälgar sitter på pga vinkeln på nedförsbacken.
Fronten har också slagit i något gupp på E4:n i hög fart... Svenska motorvägar uppfyller inte direkt tysk vägkvalitet. Eftersom även "rätt" motsvarande 18"-dimensioner på r-däcken är svåra att få tag på så får det bli originaldimensioner denna säsong. Det finns dessutom fler alternativ i form av Michelin och Pirelli till dagens M-bilar. Michelin Pilot Sport Cup2: 245/35/19 fram 265/35/19 bak ![]() När det kommer till fälgar så gäller "riskminimering" (Hej alla tjyvar och banditer) så inga BMW Original 19" för 30 papp. Billiga slit-å-släng 19" GH Edition Racing GT: ![]() Det blir att köra "fullvuxet" 2015 alltså ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Fick en ny uppsättning av mina gamla 18" racefälgar (Apex) i dag med nya fräscha Toyo 888 monterade.
Tack BMW OF och Schmiedmann. Dessa får bli min "reservuppsättning" då jag planerar att köra på originaldimensioner och Michelin Cup2 denna säsong. ![]() En hjulmutterdragare kan inte vara fel. Den skulle passa perfekt till min racingdomkraft som fortfarande efter fyra år ligger i obruten förpackning ![]() Beställde en från Bauhaus med batteri och batteriladdare. Enligt DHL:s ombud så har den blivit upphämtad av mig redan. Att jag var så snabb det visste jag inte? Undersöks just nu av DHL. Troligen ett försäkringsärende.... Suck ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Re:
Oj, kunde du inte fått ersättningen i pengar för att finansiera de däck och fälgar du köpt? Eller du kanske vill ha en extra laddning i reserv? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Vrålåket lämnades in för service och åtgärd mindre lackskada (missades att åtgärdas efter stölden tidigare).
Blev lovad att få bilen tillbaka i tid till Knutan, men så blev det nu tyvärr inte. Fick låna nya M135i och senare X3 3.0D av Förenade Bil under veckan i Skåne. Funderade på att köra TA med X3:an, men det hade nog varit att utmana ödet ![]() Laddar i stället för rejshelgen på Padborg Park, vilket jag tror och hoppas blir en riktig upplevelse ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 2 besök senaste veckan (158747 totalt) |