| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hittat beg PSS9, behöver lite hjälp med vad som är vad/sakna
|
634 besök totalt |
|
Hallojsan! Jag ramlade för en tid sedan över ett Bilstein PSS9 som skall på min E36a innan vintern är över oss. Då BMWn är mitt första lite seriösare bus-och-så-småningom-banracing-bygge så har jag aldrig skruvat chassie tidigare, och är lite fundersam på vad jag behöver mer än det jag fått etc. Såg nu att översiktsbilden blev jävligt suddig av någon anledning, men här är allt som ingick i paketet:
Lite suddigt som sagt var, men coilsen fram plus ett par extra set med fjädrar och halva topplagringar från Millway, dämpare bak och ett par set fjädrar samt haknycklar. Och en bonus-spindel. Sedan lite smågrejer, här kommer en bättre bild på dem:
Brickorna och den lilla distansen här har jag ingen aning om vad det är. De tre övre grejerna verkar ju vara delar av fjädersätet bak, men jag gissar att det skall vara andra fjädersäten i botten med höjdjustering etc? Mest det här jag är osäker på, fram är det såvitt jag förstår bara att riva av det gamla och smälla på nya benen (med kompletta topplagringar såklart). Dämparna bak har också topplagringar från Millway så dem antar jag bara att det är att skruva dit, fjädrarna bak är jag däremot lite mer osäker på. Någon med lite mer erfarenhet som vet om jag behöver nya fjädersäten bak och ev nått mer? I sådana fall hoppas jag att det går att beställa löst från Bilstein, om det inte finns annat som passar? Något annat jag bör tänka på? Kitet är som synes eg till en M3, men skall på en 'vanlig' E36a. Tacksam för alla tips!
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
634 besök totalt |