Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 2 besök senaste veckan (83018 totalt) |
Anmäld till Knutan, börjar dra ihop sig. Nya däck kommit från Wheelbase.
Förra året åkte jag på fyra år gamla V70:or som var rätt så slut. Skall bli skoj med att prova nya. Annars är bilen klar, kanske en tvätt. Får se... ![]() ![]() ![]() |
Racerapport BMW Cup Ring Knutstorp deltävling 7 & 8 (150829/30)
![]() Lennart på 02-Depån var snäll nog att upplåta ena platsen i tältet då han skulle köra ringtaxi. På fredagen reste vi tältet och bytade till nya sulor på konservburken innan Björn besiktigade den. Anmärkning på hur jag dragit bältet men det fixades snabbt till och allt var grönt för start. Kval Siktet inställt på 1:10-tider införlivades redan på första kvalpasset och uret stannade på 1:10.980. Andra kvalet putsade tiden till och blev 1:10.810 och nytt personbästa. Blev en tredje bästa i klassen. Dock en bit upp till Samuel och Ahlberg som åkt 1:09-tider. Ahlberg som dessutom satt varvrekord för standardklassen. Race 7 Startar i vänster led med Fägerblad till höger om mig och Norrman bakom. Båda sticker iväg och upp mot NGK lyckas jag gå förbi Norrman. Försöker jaga ikapp Harald men har Norrman som uppvaktar ständigt och sticker in nosen mellan oss så jag tappar fart. Halvvägs in i racet så hamnar jag i grönsakerna innan idioten och tappar ytterligare avståndet till Harald och Norrman får chansen att köra om. Par varv senare snurrar Norrman på samma ställe och jag försöker jaga ikapp Harald. Hade behövt två varv till så kanske jag kunde gett han en match. Slutar 4:a, lite besviken men ett riktigt roligt race. ![]() ![]() Ringtaxi Trevligt inslag på lördagen med ringtaxi. Hannn köra 6 personer runt banan, bl.a båda farsan, svärmor och även ett par tjejer som verkade vara lyriska. Tydligen kul att åka standardbil. Race 8 Höger startled med Per-Ola bakom ratten då Fägerblad lånat ut bilen till andra racet. Peo åker jämsides i starten upptill NGK där jag blir av med honom. När jag går ut hårnålen så kommer han som ett skott på vänstersida och jag får dessvärre lämna plats åt honom. Nu börjar jakten, Peo åker smart och stänger så jag inte kommer förbi. Jag provar ett par gånger i start/målkurvan och ett par gånger i sista kurvan i Liton innan rakan. Till sist har jag bättre fart i Liton och lyckas klämma mig förbi på höger sida innan rakan. Samtidigt får Peo sladd och torpederar mig i sidan. Har han hack i häl längsrakan, när jag kommer runt första kurvan och går uppför NGK så tittar jag förbrilt efter honom men då har han kört av i första kurvan. Slutar 3:a i loppet och detta var i särklass det roligast racet jag kört. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Avslutar tråden, bilen är såld och levererad.
Lycka till hos nye ägaren, du blir saknad... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 2 besök senaste veckan (83018 totalt) |