Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Gemensam resa 12-18 september
3423 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag slår ett slag för årets resa till ringen som i grova drag sker mellan den 12-18 september. Vi är nog 20 pers från olika delar av Sverige som kör ner och har det skoj. Är du newbie eller hardcore så funkar det att haka på. Alla fixar sitt boende själv osv men vi hjälps åt i övrigt med allt såklart. Ett gäng av oss är gamla rävar med rutin i området och vi eller iallafall jag stöttar gärna alla så gott jag kan på alla vis. Så är du sugen på att säga hej till ringen med massa andra nybörjare/rutinerade så tveka inte. Undringar tas med fördel här i tråden.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011

Det blir kanon detta! Känns gött att åka ner med ett rutinerat gäng nu är det är dags för att ta oskulden thumbs up

M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Helgen där är väl inget att rekommendera en youngster, brukar vara mest kaos, avstängt och kolonnkörning. Men vardagskvällarna är fina. Vi satsar på trackdays i stället och tänker köra 30/9+1/10 och kanske någon kväll. Det blir mer bang for the buck samt klok körning. thumbs up

Myresjö
Här sen Apr 2007

Börjar längta ordentligt nu. Åker ner efter padborg den 13e och åker hem 19e eller 20e. Blir jäkligt kämpigt med så långa sträckor att köra men förhoppningsvis blir det värt det.

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Mer bang for the buck med Trackday kan diskuteras. Högre kvalitet JA men att betala 300-800 euro för en dag och att det sedan regnar eller att bilen inte håller passar inte mig alls. Näe ljumna vardagskvällar i september med lite TF det passar mig. Helgerna är som du säger Stefan mest skit.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Johan Sjöström skrev:
Mer bang for the buck med Trackday kan diskuteras. Högre kvalitet JA men att betala 300-800 euro för en dag och att det sedan regnar eller att bilen inte håller passar inte mig alls. Näe ljumna vardagskvällar i september med lite TF det passar mig. Helgerna är som du säger Stefan mest skit.

Jag tror du har varit ifrån ringen lite för länge. TF är numera skit även på veckodagarna under maj-september på ett ungefär.
Klart att man kan ha tur och få en bra kväll då och då, men tyvärr är det trackdays som gäller numera om man är där primärt för att köra bil.

Vädret styr man inte över, men ofta kan man köpa in sig på plats och då kan man ju se hur vädret är innan man bestämer sig.
Att bilen inte skulle hålla finns det ju också en lösning på.. Från Zuffenhausen.

TF kan så klart fortfarande vara kul ibland, och om man håller sig över 8.30ish så är det inte så farligt med trafiken.
Dessutom finns det ju massor av andra anledningar att åka ner. thumbs up

BTG 7,16.9 TD

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Allting är relativt och inte alla har möjlighet att lägga 1/3 av reskassan och chansa på att det blir en bra dag på alla vis. Jag är en ständig optimist och lever i tron att vi får tillräckligt bra dagar för att framföra vår 318ti nåt sub 10 varv, får vi det är vi nöjda!

Men över till trådens ursprungliga tanke!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006

Jag och mina två svågrar, Linus och Andreas, åker ner natten till lördagen (12/9).
Planerar att åka tillbaka till Svedala 16/9, men det kan hända att vi stannar längre.
Vi bor hos Hanne i Meuspath. Fler som ska bo hos henne?
Kör svart BMW 550i.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Där bor halva Stockholm oxå. Dom kommer på lör/söndag

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
Gemensam resa 12-18 september
3423 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande