Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Hur mjuka är A032R "soft"?
1078 besök totalt
DJ
NL
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Hade tänkt mig 185/60-13 fram och 205/60-13 bak. 7" fälgar runt om. Bilen skall användas på diverse banträffar och samtidigt fungera att åka till jobbet med på sommaren, dock ingen längre pendling.

Är "soft" för mjukt? Slits de onödigt fort eller är de bara lagom?

De skall sitta på en Lotus Europa, som väger knappt 750 kg inkl. mig.

Ny kulbil i garaget.
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag kör med A032R soft i 185/55-14", dessa sitter på en bil som väger 920kg ungefär och har framhjulsdrift. Jag kör ju bilen på dessa däcken till vardags också (ungefär 8 mil/dag) och det funkar jättefint tycker jag (även i regn). Har kört 6 bandagar med däcken nu och lite konbanor och är helnöjd. Dock är det lite klurigt att få upp tempen i dom på konbanearrangemangen, men bättre än vanliga gatdäck är dom ju alla gånger... Slitagemässigt är det väl över förväntan tycker jag, trodde att dom skulle slitas mycket mer än vad dom nu gör.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Så ni menar att det är R-däck som även håller för gatan?? Trodde det inte fanns sådana så därför har jag inte ens funderat på att skaffa R-däck då det är omständigt att byte inför alla banträffar...

Så det funkar bra alltså?

Detta måste jag kolla upp närmre...

Kalmar
Här sen Jun 2003

JAg åker Toyo R888 på min hela tiden. Bilen är min bruksbil och framförds med 17"-fälgar. Det är ju förjävligt drygt att skruva hjul vareviga träff. Funkar kalas.

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Har i sommar kört på Bridgestone RE540S även på gatan på min bil, fungerar fint. Visserligen ingen pendlarvagn, men det blir lite mil ändå med testande, nöjesresor osv... Det man får tänka på är bristen på grepp vid stående vatten. Fuktig väg är dock helt ok.
Ljudnivån kan väl kanske tänkas störa komfortmänniskorna också.

NL
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Hej igen!

Tackar för alla svar, det låter lovande.
Tror bestämt jag får ta och beställa mig en uppsättning.

Ny kulbil i garaget.
Citera
Däck för banåka
1078 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande