| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
performance friction Z-rated ?
|
2 besök senaste veckan (1364 totalt) |
|
performance friction har ett belägg compound dom kallar z-rated, verkar vara åt gat/trackday. kostar ju bara 1/4 av deras värstingar så det kanske funkar för mig som kör sprintracing a 4x 15min 3,4. ggr om året med 1000kg bil? någon som provat ? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
|
Ja, sitter sådana på min bil. STI-03 funkar bra men det känns som att det är lite lättare att låsa upp än Carbotech XP8/XP10. Inga värmeproblem trots sämre kylning än på bilen med XP8.
Slits inte så farligt, jag tror föregående ägare klarade två säsonger bankörning på sviestad som är rätt elak mot bromsarna. Originalok, pfc-skivor. _________________ Mattias Hellström |
|
Vår erfarenhet är att PFC Z har mindre "inital bite" än t.ex. DS2500, så att de låser upp snabbare än XP8/10 på bana verkar lite skumt. De har en linjär friktionskurva, ett OK värmetal och framförallt bra slitstyrka, men vi klassar det inte som ett racematerial och bör inte jämföras med sådana.
_________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
|
Jag får nog rätta mig efter en körning till med beläggen, det är var nog bilens setup i övrigt som gjorde att jag låste upp en massa. Dagens körning började regnhal och det var lätt att hålla sig från att låsa upp, när det sedan torkade till så följde känslan med.
_________________ Mattias Hellström |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1364 totalt) |