| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 E36 Limo 1998, 17.625 mil
|
5759 besök totalt |
|
Eftersom jag har kört och vill fortsätta köra time attack väljer jag att sälja bilen. Vann klassen Club med den och nästa klass tillåter vidare modifieringar men eftersom jag tycker den är för fräsch att modifiera karossmässigt (som jag skulle vilja göra) låter jag någon annan avgöra dess öde. Bilen har, innan jag lade händerna på den, rullat inom en och samma bekantskapskrets hela tiden. Bilen är i ett väldigt gott skick! Det är en Technoviolett M3 Limo av sista årsmodellen, tydligen 1 av 2 svensksålda. Rent Carfax från när jag köpte den. Stora kliman, fungerande. Första gången jag tävlat med AC :-P När jag köpte den var den fullständigt genomgången av www.nfs.nu och jag har mestadels kört den på bana detta året och bytt olja samt filter efter varje (!) bankörning. Ny koppling vid 15.500 mil. Vanosen bytt till Sachs-varianten, o-ringsbyten gjorda. Ompackad diff, ny olja. Helt ny golvmatta. Nya BMW original strålkastare och dimljus. Den har funkat klockrent helt enkelt och rullat exakt 300 mil sedan förra servicen då NFS gick igenom hela bilen. Kan skicka bilder på specifikationen. Sitter väghållningsprylar från Millway monterade: Millway Racingchassie (Nürburgring-setup) med 60mm:s racefjädrar med Millway topplagringar fram+bak. HR justeringskruvar bak. H&R krängningshämmare. Plastbussningar i främre bärarmarna. Trots avsaknad av bromskylning har jag inte upplevt att bromsarna har mattats, men har som mest bara kört 12 varv per stint. Brembo 4-kolvsok, M3 E46 322x28 skivor med nya PFC-belägg fram (medföljer begagnade gula Pagid RS29). Nya original bromsok med Carbotech XP8-belägg bak (medföljer begagnade blå Pagid). Stålomspunna bromsslangar. OMP fjäderbensstag fram X-brace som jag köpte nytt. Eisenmann race-ljuddämpare Green Cotton sportfilter i original borrad luftburk. Optimabatteri. Extra bränslepump för att undvika tidig fuel-starvation, kan köra till mellan 15l- och rödmarkeringen. Original skinninredning i gott skick sitter i för besiktning. 2st sittastillstolar medföljer, samt 1 underrede från fartfabriken och ett hemmasnickrat, 1 par stolssidoplattor från fartfabriken och 1 par no-name. Medföljer gör även en mockaratt Sabelt samt originalvingen. Skruvarna till originalvingen gick av och jag lyckades inte få ut dem så jag köpte en kopia i kolfiber med förhoppning om att kunna montera tillbaks originalet när jag har tid. Ytterligare prylar som medföljer: Nya motorkuddar, originalprylar. Fartfabrikens bakre fjädertornsförstärkning. Fartfabrikens förstärkning för framvagnen. Hjul: 4st vitlackerade 18" med Dunlop SP Sport 9090, 225/40-18", sämsta däcket 5mm. (Använt dem som vardagshjul.) 4st OZ Alleggerita HLT 8,5x18", mycket lätta fälgar med Michelin Pilot Super Sport, 245/35-18", 6mm kvar. Det här har varit mina "race-hjul". Tider jag kört med bilen, på gatdäck, och det finns mer att hämta på varje bana: Kinnekulle: 1.01.5 Mantorp: 1.33.0 Karlskoga: 1.18.0 Knutstorp: 1.09.9 Pris: 135.000:- Kontakt via PM eller mattias(a)nordenstromracing.se
_________________ Mattias Nordenström |
||
|
Kanske ett byte?
Jag har en Volvo s60 challenge som uppgraderats för tidigare privatcupen i STCC. Förra ägare vann cupen 2004. Bilen är mycket påkostad och sparsamt använd. Bilen byggdes om av Fredrik "Walle" Wallén nu mer chefsmekaniker på Poelstar racing. Finns mycket att berätta om denna potenta bil om du finner intresse! Mvh Micke// tlf: 0706-066669 _________________ Mikael Hörnlund |
||
|
Re: Kanske ett byte?
Tack för visat intresse, men bilen behålles en säsong till
_________________ Mattias Nordenström |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
5759 besök totalt |