| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Honda Legend coupe -92 manuell (Såld)
|
6 besök senaste veckan (4421 totalt) |
|
Ändrad annons Tiden räcker inte riktigt till och funderar därför att avyttra min Legend. Tid till racebilen behövs mer såklart..
Detta är alltså en gammal lyxvagn från Honda. Det sitter en 3.2 liters V6 i denna och den är en av få med manuell låda! Tror att typ 90% av dessa fick automater. 205 hästar och tror att de flesta är kvar fortfarande. Ingen Vtec maskin, men den är björnstark och drar fint till varvstoppet om man vill. Härlig lite "rå" gång i motorn, och aningen mer tungtrampad koppling än vanliga svenssonbilar.. Ändå är bilen nästan ljudlös på tomgång. Inget banrace ämne det här, snarare en udda glidare med ok drag i. Har dock provat den på gelleråsen, den funka helt ok men bromsarna var för klena. Jag blir glad varje gång jag kör den! Den har aldrig krånglat för mig. Ångrar mig säkert om jag säljer den. Beige skinnklädsel med lite sportigare eljusterade framstolar. Förarstolen sliten på det vanliga stället. Klimatanläggning, dock funkar inte acn på autoläget. Tidigare ägare har dragit in en sladd med knapp om man vill köra ac manuellt.. Acn är fylld så troligen någon givare som gett upp. Har inte kollat detta mer. 4x elrutor Eltaklucka i glas, både tilt och öppning Softclose dörrar Sitter 17 tum Type R fälgar på med ok däck ca 4 mm, aningen kantstötta. Båda undre främre spindellederna är bytta (originalfel) Nyligen besiktad utan anmärkning. Avställd. Det tråkiga: ACn Lite vibrationer i ratten över 100. Bromsar vibrerar när man kör lite mer "inspirerat" skulle gissa på fläckar på skivorna då bilen stått i vinter. Lacken är risig efter tidigare ägares misslyckade omlackering (apelsinskal och blåsor i lacken)+ en del klarlacksläpp. Rostig i bakre skärmkanter. Dock mycket fin under. Förarstolen sliten på de vanliga ställena. Honda originalbandare med dålig mottagning sitter i. Spricka i framrutan, dock på passagerarsidan så ok på Bilprovningen.
Bilen har skavanker men går som en klocka och kommer säkert göra det ett bra tag till. Mer välbyggd bil hittas inte .
Bet i det sura och köpte en ny hastisghetssensor på Honda, så nu funkar hastighetsmätare igen. Pris 8000 _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
|
Uppar denna ! Har kvar bilen, skulle besiktiga i våras men hastighetsmätaren trilskade på besiktningen.
Endast detta fick jag nerslag på. Sedan har den tyvärr stått pga familj. Synd att den står. Felsökte lite och verkar som hastighetsgivaren är paj som sitter på lådan. Står på bra vinterdäck på fina 15" alufälgar just nu. CTR fälgarna med sommardäck finns givetvis. Finns en del klarlacksläpp och bromsarna måste ses över då den stått över sommarn. Startar och går ua. Avställd och obes just nu Pris 8000 eller bra bud. Kan tänka mig dellikvid mot schysst cykel eller laptop _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
|
Provar att uppa igen.
Jag bet i det sura och köpte ny hastighetssensor på Honda så nu funkar hastighetsmätare och farthållaren igen. Bilen nybesiktad ua dock avställd 8000 spänn _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
![]() |
SÄLJES
|
6 besök senaste veckan (4421 totalt) |