| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Flytande packning anaerobisk för oljetråg
|
5 besök senaste veckan (7532 totalt) |
|
Hej, vad rekommenderas som kan köpas enkelt i butik som anaerobisk flytande packning för att täta ett oljetråg mot motorns bottendel? Det är en Rover motor med alutråg och det finns ingen packning där utan tätas endast med flytande packning. _________________ Christopher Zell |
||
|
permatex blå tycker jag är enormt bra. tjockare och med mycket bättre vidhäftning än loctites motsvarande. jag har monterat många oljetråg och brösltkåpot med båda.
dom finns på dom vanliga bilreservdelsfirmorna. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
|
Man ska utan tvekan tänka sig för vad man använder för något.
Vissa av dom har en konsistens som är mer som silikon och överflödet bildar korvar som gärna vill släppa detta kan om man får för mycket släppa och åka in i motorn vilket kan ge stor skada om det täpper till på fel ställe. Vissa av dom ger en mycket mycket segare överskott som är extremt svårt att få att släppa och då inte vill åka in i motorn. Jag skulle aldrig använda: Biltemas röda,Den blåa skiten som nämns ovan dock så har jag med gott resultat använt : liqui moly men allra helst permatex the right stuff (Svart) dessa är sega och har god spaltfyllnad om ytorna är lite fula. _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
|
Re:
Eftermarknadsvariant http://onlineshop.tunap.com/silikon- |
||
|
|
||
|
Har kvar en del av Mazdas gråa men tror nog den har torkat vid det här laget.
Men jag får känslan av att de flesta som räknats upp är silikonbaserade? Manualen är specifik att det ska vara "anaerobisk" dvs. härdar utan syre först när ytorna pressats samman. _________________ Christopher Zell |
||
|
Loctite 5188 eller 510 för höga temperaturer är anaerobiska.
http://www.loctite.se/ses/content_da _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Volvos rosa flytande packning reserdelsnr: 11610599
Är det bästa du kan köpa för pengar, Den ska appliceras tunnt med roller och den har dom egenskaperna som du önskar. _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||
|
Jag följde CZ och "fixad" en tub med 574 genom jobbet.
tunt lager mellan oljepumpen (drivs direkt på veven) och motorblock, och andra sidan bakom svänghjulet sitter en liten kåpa som oxå ska ha lite tätning. Skruvade dit det i slutet på november.. I helgen skulle jag meka vidare. Suck. 574 aktiveras av fe, alltså järn. Både min motor och oljepump/skölden är alu. Mao skulle jag använt aktivator (loctite 7457). Använder det på jobbet när vi skruvar ihop mässing-mässing. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5 besök senaste veckan (7532 totalt) |