| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Unik racing polo g40 eaton
|
5905 besök totalt |
|
Har en rå polo g40 som jag tyvärr inte kan ha kvar pga för många bilar och ont om plats samt väntar tillökning. Motorn renoverades av mig i vintras med nya lager och kolvringar, blocket var ny honat och ny vattenpump köptes. Godbiten är en Eaton kompressor som ger bilen en skön känsla och drar på helt okey på sina 1300cc motor. Kompressorn har ny olja och ny multi rem, kamremmen byttes samt packningarna mellan låda och motor samt nya o-ringar överallt. Div. Nya oljegivare och igår fick den ny olja och filter, samt ny bromsvätska. Sitter slitzade skivor fram. Toppen är genomgången och ser bra ut, något vassare kam köptes. Frontmatad ic och grenrör sitter på. Audi kylare fram och chipad box. Laddar ca 0.7-0.8 med dagens remhjul. Fri från rost och ser bra ut undertill, sitter coils runt om-Svindyra! Powerflex bussningar i länkarmen fram. Det är ingen original skönhet, sitter 2 omp stolar med vardera 4punkts bälte och bur, har även 1st slutburk bak så är man känslig för gott ljud så ska man inte köpa denna bil:) Finns en heldel att skriva om bilen. Bilen besiktade i precis samma utförande, bortsett från bältena som jag har original liggandes. IDAG är den inte besiktigad då besintiningen gick ut förra månaden. Det finns VÄLDIGT få av dessa polo g40 i Sverige, 6 stycken så de är en smått unik bil. Pris runt 20.000 Ring, maila eller smsa vid frågor. Bilen finns på Ekerö. Mera bilder på motorbygget och allt annat kan mailas eller mms över.
_________________ Daniel Stenlund |
Så här såg bilen ut tidigare, då med rs2 portad g40 kompressor bänkade då 190+. Idag UPPSKATTAR jag effekten till 150+ med Eaton och detta remhjul. Får med en g40 kompressor vid smidig affär. Hör gärna av er på 0735456028 _________________ Daniel Stenlund |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
5905 besök totalt |