Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 20106 besök totalt |
Buren färdig för montering, har även hunnit med att fixa lite inne i bilen men har en del kvar. Gör färdigt allt inne i bilen innan buren bygggs.
![]() _________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||
Tuff GTV!
Men är det inte ett problem att göra så stor affär av varje konstruktionsmiss/svetsning? Du måste ju ha varit medveten om missarna innan du köpte den och varit beredd på stora ombyggnader? Lite taskigt mot upphovsmannen att ALLA lösningar hängs ut , alla är inte superbilbyggare och det är ju inte konstigt att man vill göra allting själv med varierande resultat på sin egna bil och när man sen säljer den så är man inte beredd på att få allt bedömt av "idoljuryn". Alfavärlden är ju trots allt ganska liten. olle _________________ Olle Insulander Alfa 75, Alfetta 76, Satellite 65 |
||
Re:
Hade bestämt mig att köpa den pga godbitarna som följde med, åkte till uppsala och hämtade bilen osedd och betalade priset som begärdes. Denna bilen var livsfarlig, hade inte vågat köra en meter med den..... _________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||
om man säljer en bil som är byggd såhär måste man vara beredd på kritik, jag hade hellre skrotat en bil än att vara ansvarig att någon som köper en sådan bil sätter i en motor och kör bana och dör!!!!!
OBS!! Ingen kritik mot killen jag köpte bilen av!! Utan den som byggde bilen från början!! Jag är en helylle alfanörd själv, annars hade jag inte köpt bilen. Tur att jag fick tag i den och inte nån annan som hade trott att buren var bra byggd, för hela buren var inklädd i burstoppning så man inte kunde se "svetsarna" Du har väl sett hur buren är byggd?? Alfavärlden blir ju inte större om man dödar de som kör eller?? _________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||
Re:
Håller med, det är en sak att hänga ut någon som gör taffliga rostreparationer(vem har inte gjort dåliga rostlagningar ![]() _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
Jag fattar inte ens diskussionen, har man sålt nåt så får man väl räkna med att nya ägaren visar upp det hela på nätet? Kan man inte stå för det så borde man kanske inte sålt bilen med rören monterade.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Re:
Rätt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Tack grabbar!! Vill bara påvisa hur fel det kan bli! Tänk om någon köpt denna bilen och kört med den och voltat!!
_________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||
Som inspiration hittade jag exempel på hur svetsjobbet kan göras i stället för hur det var:
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=ga Super projekt du tagit ![]() _________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||
Jag tyckte själv att Daniel skulle ta det lugnt med kritiken. Misslyckade rostlagningar och konstruktioner har man ju själv varit med om att skapa någon gång. Saker man gjort som man inte är särskilt stolt över.
Men Daniel var förbannad (med all rätt) på burkonstruktionen. Buren har ju kostat en hel del pengar att köpa in, i.o.m. att det var så dåligt ihopsvetsat så får man rysningar. Den var helt livsfarlig. Är det flera som åker runt på banor med lika dåliga jobb utan att veta om det?Jag tycker definitivt inte att man ska hänga ut någon enskild byggare som vill mera än han kan, men var liter observanta och ta hjälp av folk som kan. Det finns många som gärna hjälper till om inte med annat än goda råd och enorm kunskap och erfarenhet. Daniel gjorde det ända rätta i detta fallet och kapade ur buren för att börja om. Håkan gjorde samma sak med en av sina BMW. Det hela handlar om småpengar, lite nya rör för ca 1500:- och lite jobb. Men var lite obseravata det kan rulla en hel del bilar med dåliga konstruktioner utan att man vet om det. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||
Inte hänt några omvälvande saker på sista tiden, kapat till lite plåtar till de gamla burinfästningarna som ska svetsas dit i veckan. Blir nog inte jättesnyggt men funktionellt
![]() Har även börjat skrapa lite färg på resten av karossen och rensat upp lite inne i bilen, bilder kommer senare.... _________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 20106 besök totalt |