Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÅLD: Brabuskombi i behov av kärlek
4428 besök totalt
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008

Trådstartare

Något för den händige: 1 st Brabus 3.6 TE med 286 glada och inregistrerade hästar. När den går, vilket den inte gör just nu. Inte så bra iallafall. KE-jetronic är boven. Byt till annan ECU och släpp loss några hästar till. I övrigt är motorn genomgången med ny topplockspackning (brabus original á 7000 spänn) nya ventiler (en mekaniker som faktiskt inte var jag ställde kammarna fel så hej då ventilerna) nya hydraliska lyftare + annat jag glömt.

Bilen är sunkig inuti och har en del ytrost på ena bakskärmen men inga hål. Färg avskrapad samt paneler lossplockade för att kolla läget. Normal utrustningsnivå med div. lull-lull såsom taklucka, helläder, AC. Inte minst viktigt, bilen är manuell med dogleglåda.

Jag är fräck nog att begära i storleksordningen 40.000 för denna...skönhet. Liknande bilar som funkar lallar iväg på 4-5 ggr pengarna i Tyskland när det ens finns nån att få tag i (men så gillar ju tyskarna sina gamla ikoner också) Bilen är komplett minus främre stötfångare, finns i Uppsala. Nås på 0708-555338 eller via pm. /Pontus

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Något för Ellac kanske!? Hade varit kul att följa när hans Range Rover är klar... thumbs up

MGB GT 1967
Citera
hismajestics
Helsingfors
Här sen Jan 2014

Vad är skillnad med denna motorn och C36? Samma antal hästar verkar det som. Bild på motor...

Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008

Trådstartare

Såhär ser den ut, antar att man gjort ungefär samma sak som AMG, d.v.s. annan vev, smidda kolvar i en uppborrad motor, fippel med tändning, portning osv. Dyrt var det när det begav sig i alla fall. Typ lika mycket till som bilen kostade.

Welin Alpine - Audi V8!
997 TT + Kleemann K4
Citera
hismajestics
Helsingfors
Här sen Jan 2014

Hmm... intressant. Den ser ut att vara byggd på CIS-E. Du har kört bilen, har den samma karaktär som 300-24? Nästan inget händer under 4000rpm men sen bär det i väg? Växellådan 717.450 antar jag?

Vad finns det för Brabus i chassit?

Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Well, den pinnade på rätt bra redan på låga varv, men inget torque-monster som ex.vis den 500E jag hade. Brabusen blir efter i starten men håller sedan rätt jämt med 500:an.

Chassit verkar vara ngn Bilsteinvariant utan nivåreglering bak (HÅRT) med lite större bromsar än original, men fortfarande MB-grejer, inga jättedoningar.

Lådan är nog en 717.450 men det kan jag inte svära på. Ettan ligger dock nere till vänster så den är det nog. Diffen lite stöddigare från nån S-klass men ingen diffspärr vad jag kunde märka. Den vred iofs loss båda bakhjulen vid inspirerade starter på ett par (snabbt slitna) Kumho 235/35-18.

Welin Alpine - Audi V8!
997 TT + Kleemann K4
Citera
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Nu har inte mindre än 3 intressenter dykt upp - från Sverige, Holland o Grekland. Skynda fynda alla rejsianer! Första seriösa budet vinner. Min fru blir glad.

Welin Alpine - Audi V8!
997 TT + Kleemann K4
Citera
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Såld

Å nu är bilen såld.

Welin Alpine - Audi V8!
997 TT + Kleemann K4
Citera
SÄLJES
4428 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande