Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 Driftingbil -M54b30 Turbo & E34 bakvagn-
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29
23 besök senaste veckan (221900 totalt)
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Påsksladden

Bilen gick tokgött hela dagen! 2 träningstillfällen vart det innan kval. Kvalade in som 15e plats med en halvröten repa.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

I elimineringen så blev det en 13e plats och endast dom 4a bästa gick till final.

Sjukt kul att fått köra inför 15000 personer på läktaren, helt stört!

Säsongen är äntligen igång !


_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
mawte
Umeå
Här sen Mar 2009
Inlägg: 104



kul att bilen fungerar! kör du modified eller proint i år?

_________________
Mattias Nygård
Citera
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Iår har dom valt att lägga Modified på andra datum än proint, man får heller inte köra twin i Modified längre så proint får de bli

_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Jag har plockat ner oljetråget igen för ombyggnad... på mantorp sist så funkade det inte alls vid vänstersväng

när ja fick ner tråget fyllde ja det med vatten igen, litegrann bara och filmade hur det såg ut när man skvalpade i sidled.

https://www.dropbox.com/s/g08k5rlbe1p6z09/20150424_173901.mp4?dl=0

man ser rätt tydligt med lite vatten i att flödet åt höger är sämre mot hur det är åt vänster.




Min senaste ide är att göra såhär. bygga 3väggar runt pickupen i plåten som ligger som lock. och sen göra avlånga hål med gångjärn över som öppnar/stänger beroende på hur du svänger.

likt detta.




vad tror ni om detta ?


_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823



Ser ju ut som en bra ide, men svårt att veta hur det fungerar i verkligheten.
Du har ju förlängt tråget ganska mycket i sidled.
Skulle de vara bättre att vinkla upp undersidan på förlängningen av trågen uppåt så att de sluttar mot pickupen istället för att vara platt som idag. Det blir ju lite mindre olja i men jag tänker att oljan då inte förflyttar sig så långt åt höger eller vänster då.

Har du löst vattentemp problemet ?

_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Den typ med luckor är välbeprövad på bmw i övrigt. dock med originaltråg, att lyfta botten i ändarna kommer göra varken till eller från när man har så stora sidokrafter .

bytt termostat så gick den fint igen!

_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Nu va de bra längesen ja skrev här.. Hur som helst har sommaren glidit på och så också bilen! Är så förälskad i alla uppgraderingar, bakvagnen OJOJOJ och styrningen:racesmile

Motorn har också varit helt störd! Men som vanligt ska de uppgraderas under vintern.. :P Det ja håller på med nu är att filura ut vilken turbo jag ska byta till för att klara av typ 600hp istället för 490hp.

Snubblade över Borgwarners nya s300sx-e serie som kommer nu.

Har blandannat EFR impeller

http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s . . . .

Nån som har erfarehet om liknande s300 turbos ?

Vad hade ni valt för storlek? Är lite allergisk mot ketchup effekt så den bör spoola snabbt, typ som nu !!

(S200an har 56mm in och 61mm ut T4 AR1.0)

Finns med måtten:

T4 AR 0.88, 0.91, 1.0, 1.1

IN - UT
61.4 - 67.5
61.4 - 73.3
62.9 - 73.3
64.5 - 73.3
66.1 - 73.3
69.0 - 73.3






Tacksam för input

_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6138



Är det motorhäst eller whp du menar??

Det ska gå att få ur 500+whp ur största 200 aggen
Tror det blir en del mer lagg när man går upp till 300serien.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Ja det va vilket fall som helst bott där, 2kg i mottryck.

600whp är målet, minst

_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
mawte
Umeå
Här sen Mar 2009
Inlägg: 104



Super hx40 kanske? Ska köra en sån på min m54b30 som ska byggas i vinter. Haft den på en 2jz tidigare och den var riktigt pigg på att spola, maxladd vid ca 3600rpm (1,4bar) och klarar gött med effekt.

http://www.speeding.nu/p/turbo-tillbehor/turbo/holset/holset-super-hx4 . . . .

Bra pris också!

_________________
Mattias Nygård
Citera
smygarn
Strängnäs
Här sen Jun 2006
Inlägg: 66



Hur blir motorspecen nu för att nå nya målet?

_________________
Henrik Karlsson
Citera
Åkeson
Tibro
Här sen Jan 2011
Inlägg: 710


Trådstartare
Nja är lite allergisk mot holset


Bw kostar nån tusing extra bara

Motorrecept : ny turbo, mer laddtryck

Nej men skämt och sido, sitter cooperring och arp i nu, kompletterar med h profilare och nya lager bara

_________________
Henrik Åkeson

http://www.facebook.com/AkesonRacing
Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 Driftingbil -M54b30 Turbo & E34 bakvagn-
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29
23 besök senaste veckan (221900 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande