Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 17, 18, 19 >> 2 besök senaste veckan (141804 totalt) |
Re:
En grogg 4a hade varit mitt självklara val av porsche ![]() ![]() _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
GT3 eller GT4, två önskemaskiner. Måste säga att båda skulle sitta som en smäck. Men som gammelbilsförare tilltalar GT4'ans format mig. Å andra sidan får jag 5-6st M3 E46'or för priset av en GT4.
Det skulle ju vara lite märkligt att byta ut M3'an nu när den äntligen går riktigt bra, den andra vill man ju inte tänka på att byta ![]() Men var sak har ju sin tid. Som tur är så har jag några månader på mig att fundera... ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Den här säsongen vill ju verkligen inte ta slut, och det gör ju absolut ingenting. I tisdags var jag på Ljungbyhed och körde i kalasväder, det hade inte gjort något om det hade spöregnat eftersom M3'an är sanslöst underhållande då, men solsken är ju alltid oslagbart.
Efter allt uppgradering med hjulvinklar, ställbart chassie, bromsar, diff man har gjort så känns det ju alltid bra med en koll av en person som vet hur det skall kännas. Sagt och gjort Ola Nilsson kontrakterades för ett antal varv och gav tummen upp för hela bilen och inställningar, det enda han önskade var bredare däck fram för bättre instyrning. midcorner och exit tyckte Ola var perfekt, massivt med väghållning ut ur kurvan. Bromsarna tyckte Ola var väldigt bra, vilket är precis vad jag tycker. Man får många kommentarer om att det kommer aaaaldrig att fungera ![]() Nu känns det som om man är färdig, nästa steg är väl att slänga ut all inredning och göra den plåtren för att få den så lätt som det bara går. Men eftersom jag ville ha och vill ha en bil som är hyggligt komfortabel till och från banorna så får mattor och dylikt vara kvar. Annars ser åtgärdslistan ut så här sedan jag köpte bilen i Mars förra året, - Recaro Pole Position stolar (skinn) - Halvbur - 6 punktsbälten Schrott - KW Clubsport chassi - Nya 996 Porsche Bromsok, fram och bak tillsammans med CSL skivor - Fartfabrikens fantastiska bromskylning - Givetvis stålomspunna bromsslangar - Millway komplett bussningskit under hela bilen, solida och ledlager - Millway camberstag bak - Nytt diffhus med ny Drexler 40% motorsportdiff - Nedtagen bakvagn förstärkt och svetsad proffesionellt, allt prylar rengjorda och lackade proffesionellt - Lite allmän kosmetika som csl ratt, mugghållare, svarta gälar etc. En massa däck, bromsbelägg, bromsskivor, storservice, ventiljustering och annat. Eller som personalen på besiktningen sa "är allting nytt här under?" ![]() Nu har det verkligen blivit en fantastiskt rolig bil med stor potential för rätt chaufför. Jag gillar verkligen SMG lådan riktigt skarpt, helt underbart att kunna växla precis var man vill med båda händerna på ratten. Jag älskar hur körbar bilen är när det hällregnar med stående vatten på banan och hur underhållande den är när det svänger i blötan. Jag har lagt ner en förmögenhet i tid och pengar på den här bilen och jag var inte glad på den i början men gav inte upp. Nu går den verkligen fantastiskt! Andra säsongen är nu slut och tankarna fladdrar på en Cayman GT4'a. Jag känner inte riktigt att min logistik klarar tre trackdaybilar med mina krav på underhåll och puts och jag börjar närma mig ett beslut om att låta M3'an vandra vidare. Är det någon som sitter på en GT4'a och vill byta mot en superfin M3'a så är jag öppen för diskussion, vill någon handla M3'a utan att ha en GT4'a så kan jag tänka mig det också. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Tack Rickard!
En liten film från Knutstorp på sommardäck, definitivt ingen höjdare tidsmässigt men i alla fall. https://youtu.be/BQ4WiZUpx0U /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Re:
Lite väl mycket kurbskörning till börja med. Med den downforcen du har så kör du väl alltid kortaste vägen ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Re:
Av nyfikenhet - hur fort går det på R-däcken då? ![]() Har du några varvtider från andra banor som Mantorp, Anderstorp, Gelleråsen? Och bilen väger hur mycket? Har mer än en gång funderat på att bygga M3E46 för Roadsport A men misstänker att den är/blir för tung med den, tyvärr, tämligen låga vikt/effekt-gränsen i A... ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Re:
Varför säger alla ajabaja till curbs på Knutan..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
Det låter för mycket i mikrofonen... _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Gone in 60 seconds!
Nåja, kanske inte riktigt men handpenning var lagd två timmar efter att jag lagt ut blänkaren om att jag funderade på att byta. Nu i kväll hämtades bilen av en lycklig ägare. Jag har verkligen gjort allt för att bilen skall vara så perfekt som den kan vara och jag hoppas att den kommer väl till glädje med sin nya ägare. Nu är det som sagt nya tag som gäller. Det blir nog en Porsche GT med någon siffra efter. Men vintern är lång och jag har en axeloperation med 6 månaders konvalesens så förhoppningsvis så stämmer det bra med leveranstiderna. Thread closed! ![]() P.S. Är det någon som har en BMW touring med automatlåda som jag kan ha de närmsta sex månaderna så hör gärna av er. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Grattis till snabb affär. Låter som en win-win för båda.
Trevligt att få gå snabbt vidare, när man tagit beslutet. Trevligt att kunna "beställa" en Gin Tonic bara så där en tisdag kväll - oavsett storlek :-) _________________ Ragnar Joensen |
||||||
|
||||||
Tackar för en trevlig affär Anders! Alltid kul att snacka med likasinnade
![]() Nu står bilen 65 mil norrut på Öhlins parkering i tryggt förvar ![]() Helt ny på BMW-fronten men känner att jag hoppar i med ordentligt kött på benen. Fantastiskt roligt att köpa en så pass välskött och väldokumenterad bil och att säljaren är öppen med precis allt. Kudos för det! Planen är att fortsätta hålla det fina skicket som är på bilen och utveckla Clubsport-stuket vidare. En uppsättning Apex är redan ett klick bort från staterna. (Tips till andra: Black Friday den här veckan så ett gruppköp ligger uppe med gratis frakt inom USA och $200 rabatt. https://www.groupbuyparts.com/index. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 17, 18, 19 >> 2 besök senaste veckan (141804 totalt) |