Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29153 besök totalt |
Blir en cornerweight och 4-hjulsinställning när jag väl fixat ökade cambermånen. Mitt första delikata fel dök upp idag. Hastighetsmätaren är ur funktion.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Monterat dämpare och steglös justerbar krängare. Skall bli kul att se hur det blir på banan. Förbättrad cambermån i fram löses med nya styrarmar i aluminium.
Med lite nya bussningar också så är bilen snart som ny i chassit. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Re:
Var nog lite otydlig har beställt styrarmar i alu från Elise Parts men ännu inte fått dem. Dvs får leva med bristfällig camber ytterligare en tid. När jag väl fått hem delarna så bör montering vara ganska lätt. Har dessutom köpt lite nya delar runt omkring så att det också fräschas upp. I vinter blir det totalemontering av alla bärarmar och byte av samtliga bussningar till nya. De ligger och väntar på byte. I helgen blir det dock att koncentrera sig på varför 2:ans växel hoppar ur i vänstersvängar. Byte av olja och lite nya motorkuddar och stag blir steg 1 och steg 2. Om inte det hjälper så får jag fundera ut något mer..... ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Har bytt växellådsolja och dessutom bytt lite bussningar/fästen till motorn. Finns rätt mkt sexiga produkter till Lotus och jämfört med Porschedelar så är det nästan gratis
![]() ![]() ![]() Sparade strax över 1500 gram i vikt. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Re:
Du har justerat i bak? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Japp, har lagt själva spaken så att den är mer i mitten. Tidigare hade den en tydlig förskjutning till vänster vilket gjorde att tvåans växel låg mot kulissen, vilket jag trodde var förklaringen till att den trycktes ur i tvära vänsterböjar. Det var dock inte orsaken och därav nuvarande åtgärder. Däremot har jag fått andra problem med de nya bussningarna men tror jag har en lösning på det som skall testas ikväll.
![]() ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Snickrat lite på bilen igen. Bort med det lägre fästet och dit med ett justerbart som jag hade köpt av ett misstag. Ibland är det bra att vara triggerhappy.
Hur som så monterades det så att inget kom i spänn och vips så minskade de värsta vibrationenrna och tomgången kom tillbaks ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Körde Kinnekulle idag med Lotusklubben. Jag var initialt hopplöst långsam men efter lite justeringar på bakvagnen under ledning av Josen så blev det väsentligt bättre. Får jag till lite bättre hjulvinklar till nästa år och lite träning så skall nog bilen bli konkurrenskraftig.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Jag har länklager i a-armarna istället för bussningar. Det är ingen skillnad i komfort i bilen. De största fördelarna är att det är stumt när man kör bana och att de är lätta att montera. Med bussningar ska bultrna till a-armarna spännas i ride height vilket man inte behöver bry sig om när man kör med länklager.
_________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||
Re:
Hmm hmmm....de ligger och mognar till sig. Däremot är toppen från Racerog (sabre heads) klar. Väsentligt dyrare än jag tänkt mig men det blir säkert bra ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29153 besök totalt |