Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1276 besök totalt |
Sänka pärlan..
Har ställt samma fråga på Peugeot-forumet, men det är ingen som verkar kunna svara...så jag testar med er i stället... ![]() Jag tänkte ta tag i hela sänka bilen-biten nu. (iom att vi måste byta lageret som sitter i fjäderbenet). Vilket märke skulle ni rekomendera och varför? och hur mycket skulle ni sänka bilen? Bilder som den ser ut i dag: www.comingthrough.se/306 men vi funderar på att höja bilen lite bak, då den tar i fälgarna så fort man kör över nåt som är större än en ![]() ![]() om man vill beställa custom-fjädrar...hur gör jag för att få rätt fjäder? Angelika- vill veta många saker.. ![]() ![]() _________________ Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden. |
||
Har inte riktigt koll på 306'ans konstruktion. Har den skruvfjädrar runt om eller är det torsionsstavar bak?
De mest lyckade (sänknings)fjädrarna för rimliga pengar till CliOSporten kommer från Eibach. Sänker bara marginellt men erbjuder radikalt förbättrade köregenskaper med bibehållen alldagsduglighet. Kanske Eibach har ett alternativ även för 306'an. Ska du byta fjädrar för utseende *bling* ![]() ![]() Valet beror ju lite på plånboken också. Bara fjädrar eller fjädrar+dämpare eller ett komplett chassiekit. |
||
Den har torsionsstavar bak.
Tja jag vill sänka den för egenskaperna och utseendet...vill ta så många flugor på smällen som möjligt... ![]() Eibach hade jag glömt....*ska kika på engång* Tja jag måste tänka krast ekonomiskt just den här gången, så det är tänkt att bara byta fjädrar...*fattig* _________________ Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden. |
||
Undvik fjädrar som sänker bilen för mycket om du inte skall bygga om hjulupphängningarna för att kompensera för de otrevliga effekter det medför.
En mindre sänkning med tex Eibach välkända fjädrar funkar oftast skapligt även utan att byta dämpare. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Skyll inte på mig... ![]() ![]() |
||
Det är ditt fel...bara Lasse....
![]() Jag får väl tala om hur det blev...fjädrarna ska komma på måndag...*wiooo* och bilen är nästan körklar nu...så jag får äntligen börja köra pärlan....*dubbelwioooo* ![]() _________________ Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1276 besök totalt |