Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 24218 besök totalt |
Pga. mycke med jobb, dricka öl, osv. så har tempot inte varit så högt på sistone... ![]() Målet med att provköra i sommar kommer nog att bli tufft om vi ska hålla det här tempot.. men troligen så kommer vi få mer tid i höst. Så en liten provkörning innan snön kommer är inte helt omöjlig.. Det är egentligen inte så mycke stora saker kvar innan bilen går att köra. Lovar att det kommer bilder inom kort! |
||
ja, e28 har 5x120. Vanliga E36 fälgar, typ 7 tum breda, har ET46-47. Finns från 15". _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Fiat projektet ligger lite på is nu eftersom jag hittat på ett annat roligt projekt nu och jag har bara en plats i garaget.
Tyckte byggandet gick lite långsamt för min smak pga. att jag byggde den ihop med en kompis som inte var hemma så mycket. Men fiaten står och vilar sig och tänker fortsätta med den när mitt nya projekt är klart. Länk till lite bilder på nya projektet: http://200sx.kicks-ass.net/aslot/ (klicka på "hur man trimmar s13 i arboga") |
||
Japp den har stått länge
![]() Har fullt upp med andra projekt. Blir svårt att hinna med något mer på fiaten närmaste tiden. Kan tänka mig att sälja till någon som vill ta över... bud |
||
Åh helvete vad fränt, detta har jag missat helt! Detta är precis hur jag tänkt det med en av mina 126;or. E30 bakvagn och slopa diffen och dit med en fast axel och drev! Riktigt roligt att se! Mkt imponerande!
_________________ Pontus Bergström |
||
Bilen har nu övertagits av mig och min far som tänkt bygga vidare/ bygga om detta projekt! Det kommer bli ett rent timeatack/ banåkar bygge! En formelford zetec har inhandlats och kapats ner för att få en fram och bakvagn.! En hayabusa motor är köpt och powercomander och quickshifter (gearcut)
_________________ Daniel Hermansson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 24218 besök totalt |