| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ABS problem
|
622 besök totalt |
|
ABS problem
Jag håller på att analysera all data jag har fått ut under året. Ni som läst min tråd innan vet att jag har haft problem med att vänster framhjul låser upp. Detta blev bättre under slutet av året när jag gjorde vissa förändringar. Något jag nu har upptäckt är att vänster framhjul har högre bromstryck vare sig jag bromsar hårt eller löst även vid ej ABS men också vid ABS Mitt bromssystem består av två bromscylindrar som går till ABS enheten som sedan delar upp sig till fyra separata kretsar. I ABS enheten så sitter fyra bromstrycksgivare som mäter trycket på varje krets när jag bromsar När jag bromsar i verkstaden stilla stående följer dom varandra linjärt men så fort jag kör så blir det mer tryck på vänster fram i förhållande mot höger fram Några idéer på vad som kan va fel ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Direkt vid start eller vid uppvärmt system?
kan du mäta eventuella temperaturskillnader på kretsarna? volymen på oljan expanderar med värme, instängd olja medför då en tryckökning ,värme kan således vara en orsak till variationen. Bromscylindrarna vad är det för typ? Du kan få liknande problem om det är Gerling typen med en ventil i framkant som släpper in och ut olja ur kretsen istället för att cylinderkolven fungerar som en slidventil. det är ju inte så många andra parametrar som ändrar sig mellan verkstad och bana. Lycka till _________________ Tommy Karlsson |
||
|
Det verkar som det sker så fort det blir lite värme i sakerna
Kan ej mäta värme på oljan Ap racing cylindrar. Men dom kan det inte va då det går en ledning från cylindern till ABS pumpen så trycket in är samma. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Re:
Givaren sitter i ABSen, men jag kan skifta på rören för att se om det följer med ja.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
ABS problem
|
622 besök totalt |