Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45 >> 12 besök senaste veckan (218375 totalt) |
Kanske har det att göra med om det är överladdning eller N/A..? Tänker mig att utformningen kanske spelar mindre roll på en sugmotor då det ändå bara är atmosfärstryck i insuget. |
||||||
Tack Tobias, som jag har letat bilder på nätet. Såklart att du hade bilder, dumma mig
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Grymt fin bil det där .
Det finns en del bilder på den om du kikar här : http://www.pcsracing.se/fotoalbum/in _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||||
Men jag ser ju nu att den är ramsned, den går ju bara på tre hjul _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Billigare så.. 25% mindre kostnad vid däckbyte _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Fråga 1
Jag har justerbara topplagringar, kan man även justera cambern vid spindeln? Fråga 2 Längst ut på spindeltappen säkras lagret med hälp av en klämring som jag vet att det varit problem med, klämringen har gått sönder. Finns det starkare lösnimgar för det? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
[quote="N Wiberg"]
Det finns så många teorier om det så man blir snurrig. Men då inte alla ventiler är öppna samtidigt så rör sig luften säkert på ett vis som man nog blir överraskad över. Lägg sen till en spridare som öppnar och stör flödet. Ett std bmw m50 insug har ju spjället rakt framför cyl 3-4. Men cyl 1 och 6 går inte varmare enl avgastemp för det. Utan att påstått något så tänker jag att man kanske kan dribbla bort sig själv i teoriernas värld ganska lätt. _________________ Sammy Lundin |
||||||
Tack! Precis som på 964'an då. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Så är det i alla fall tänkt. Som sagt har jag pratat med Tony om just denna bil, och många av coiloversalternativen till 924/944 hade inte mothåll, som justeringsskruven kunde gå emot. Det innebär att det avlånga hålet, som är i uprights inte går att använda på samma sätt som om fjäderbenet hade mothåll. Hade själv detta problem med min 924, där jag monterade H&R coilovers. Fick bara göra hjulinställning som bäst, och sen spänn som in i bomben, för att bulten inte skulle ruckas i avlånga hålet. Och sen justera i camberplattan enligt behov. Kommer inte ihåg hur Tony löste detta - han kanske svetsade ett mothåll dit? _________________ Ragnar Joensen |
||||||
Hej Sammy! Ja det kan man imte neka till. Avgastempen kan kan man inte heller negligera. Det man kan undra över varför csl insuget ser ut som det gör? /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Jag tror att jag måste hyra in Tony för en utbildningsgenomgång av bilen. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Slipa till en stålbit som passar i det överstora hålet på utsidan av bulten, så låser du eventuella rörelser. Sedan justeras camber med topplagringen. Finns det möjlighet att ställa caster med topplagringen? Kolla annars om det går att vrida topplagringen 45 grader så att både camber och caster påverkas vid justering. Funkar om det är tre bultar som håller topplagringen, kommer inte ihåg hur det är på 944, annars får man borra nya hål. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Tack!
Det var bara en fundering på hur det såg ut. Bild på topplagringen som har fyra bultar och mycket mer neg. camber att ge. Skall bli intressant att få upp den i hjulinställningen och CW. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Grattis - vilken fin bil
på dyno?
den kommer att gillas, men de flesta håller till på 944sverige.com Bengt _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||||
Tack Bengt! På dyno, även om jag inte sett pappren ännu. Men jag har ingen anledning att betvivla det. Givetvis så finns det en utmärkt sajt som du skriver, jag tänkte mest runt omkring motorbanan Kan det inte bli April snart? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Då får du ta med dig hjälmen till våren Anders! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45 >> 12 besök senaste veckan (218375 totalt) |