| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Smörja bromsnipplar - Aluminiumok
|
1203 besök totalt |
|
Jag har aluminiumok på min Westfield. Efter ett par race nyper nipplarna fast i oken och kräver obekvämt mycket moment för att lossna. För att Westfield ska ha chansen att sälja lite fler ok (gissar jag?) har man dessutom valt extra små nipplar på insidan på de bakre oken. Detta har kostat mig ett ok redan då nippeln gick av långt ned i oket (och det gick tyvärr inte att rädda, trots försiiiktiga försök). Vad kan jag smörja nipplarnas gänga med för att de inte ska fastna? Kopparfett? Funkar det mellan stålnippel och aluminiumok, utan komplikationer? Det är ju liksom inte en del man vill ska vibrera loss... _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
Re:
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Re:
DINGDINGDING! Jag tror vi har en vinnare!
Ser ut att vara precis vad jag behöver. Tack för det. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1203 besök totalt |