| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Opel Speedster Turbo 2003 (VX220 Turbo)
|
5786 besök totalt |
|
Efter fem fantastiska år funderar jag på att sälja min svartmetallic pedantskötta VX220 Turbo. Chassinummer är 7090 av totalt ca 8000 Speedster/VX220. Den såldes ny i England hösten 2003 och blev 2010 ombyggd av mig till vänsterstyrd (jag är flygtekniker). Endast sommarkörd i England och har tack vare det endast gått ca 4000 mil. Helt fri från tecken på krockskador! Har aldrig haft en anmärkning på en besiktning. Uppgraderingar Courtenay trim steg 2+: 250hk på 900kg Förstärkt koppling/lättat svänghjul Milltek 2.5" rostfritt raceavgas inkl racekat Pro Alloy insugsrör och luftburksmod för ökat luftflöde Pro Alloy vattenkylare Pro Alloy chargecooler (vattenkyld intercooler, insugstemperatur ca 10C varmare än uteluft jmf med 60C varmare med STD IC) Forge återcirkulerande dumpventil Carbon Lorraine RC5+ bromsbelägg, nya bromsskivor, stålomspunna bromsslangar runt om Ombyggd generatorremspännare (-5kg) STACK laddtrycksmätare och oljetemperaturmätare Omlackerad front pga stenskott, skyddsfilm monterad Formsytt vattentätt kapell från Coverzone UK Påkostad ca 30 000kr i uppgraderingar i England Påkostad 40 000kr i uppgraderingar i min ägo Priset är 220 000kr Mvh Ivar Sveninge i Linköping 0702548071 eller ivar82(a)gmail.com
_________________ Ivar Sveninge Vauxhall VX220 Turbo -03 |
|
har blåst min i opcn, dålig/kompakt vinkel gör att ångan inte har
bra flöde i topparna runt t hålen, men det är bara att borra med 4-5mm borr i topp och block, mls flerlagers (har jag för mig) har dessa hål, bara använd som mall å borra. c20xe/let har inte dessa problem då det är ett bättre flöde för vattnet i dessa toppar. zlet toppar växer inte på träd.. _________________ peter johansson |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
5786 besök totalt |