| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Motec M800 ECU och SDL3 Dashlogger, OBS Prissänkt
|
6127 besök totalt |
|
Säljes: Motec M800 ECU Upplåst med: Gear change ignition cut Dual Lambda Logging 1mb Overrun boost Servo control Traction control Nypris ca 65000:- Mitt pris 30000:- Motec SDL3 Dashlogger med 16mb logging Nypris: ca 44000:- Mitt pris: 20000:- Båda är i näst intill nyskick. Se mer info på www.motec.com Skicka inte pm då jag sällan är inne på Rejsa. Vid intresse maila mig på sebbe@scracing.se eller ring 0705692213
_________________ Sebastian Carlström |
||||
|
Sdl3
Hej Har en kund som kan va intresserad några frågor bara Backlite ? Kabelhärva ? PRO Logging ? Vilket kontaktstycke ? Priset ? Nya Cdl3 har dom ju pris sänkt till 19 000kr och då ingår Kabelhärva med knappar Shiftlight Gps puck Ny med garanti. Nått du kan göra på priset ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re: Sdl3
Hej. Den är inte bakgrundsbelyst. Kabelhärva ingår inte. Har 16mb logging men inte pro analasys. Dashen har autosportkontakt (ingår ej) Detta är en SDL3 och ska inte jämföras med den betydligt enklare CDL3. Kan ev vara villig att diskutera pris. Har även en SLM OCH GPS L10 om det kan vara av intresse. _________________ Sebastian Carlström |
||||
|
CDL3 är efterträdaren till SDL3 som inte säljs längre..Så det blir den man jämför automatiskt mot.. Kan va intresserad av SLM Och GPS också Enda skillnaden är 12 I/O vs 22 I/O samt 8mb vs 16mg logging CDL3 har dom prisat grymt nu på sista tiden, svårt att slå _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
CDL3 är inte någon efterföljare då den har funnits i ett antal år. Det är den enklaste dashloggern i serien. Både CDL3 och ALD3 kommer troligtvis försvinna så småningom till fördel för dom nya färgdispayerna. Men jag förstår din tanke. Men kom med ett seriöst bud så får vi se om vi kan komma överens. _________________ Sebastian Carlström |
||||
|
Då har vi olika åsikter om modell programmet. Skickar ett bud som du kommer tycka är väldigt lågt men ja grundar det mot cdl 3 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Halloj Vad är skillnaden på sdl3 och cdl3 förutom det SMR listar? Med vänlig hälsning, Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
http://motec.com.au/aboutdata/dataco Här kan du se skillnaderna. Stora sakerna är fler ingångar och möjlighet till väldigt mycket mer loggingminne. _________________ Sebastian Carlström |
||||
|
Ok tack! Kikade runt lite och det kändes inte som det var så stor skillnad. Man kanske kan göra det mesta genom canbus idag istället för massor av i/o portar? Är det garanti kvar på din? Sdl3 verkar ju ha utgått enligt sidan? Cdl3 verkar oxå ha backlight vilket kanske kan vara bra!? Hittade faktiskt nedan verkar ju vara väldigt ok pris?! Om du inte kommit överens med SMR om nåt tror du att du skulle kunna sälja din för ungefär nedan pris ink tillbehör gps och SLM? Vill ju hellre ha SDL3(helst adl2/3) men nedan är ju med garanti, ny osv vilket såklart oxå känns bra! :-) http://www.ebay.ca/itm/MoTeC-CDL3-Tr Med vänlig hälsning, Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Jag har haft den i ett par år så jag tror inte att det finns någon garanti kvar, dock så är det extremt bra kvalitet på motecs saker så det bör inte vara några problem. Du kan absolut få alla dina signaler via can om du har en annan enhet som kan skicka dom. I mitt fall så använde jag samtliga ingångar på både min SDL3 och M800 för att få in alla signaler som jag behövde. Den största fördelen enligt mig är det större loggingminnet. Jag hade inte klarat mig under 16mb minner, jag loggade över 200 kanaler och kunde köra ca 30-40 minuter innan minnet var fullt. En CDL3 kan ha max 8mb, min SDL3 har 16mb men kan ökas till 120mb om behovet finns. SLMen som ingår i CDL3 kittet den billigare modellen med fasta färger på dioderna. På den jag har ställer du själv in vilken färg du vill ha på varje diod och kan ha olika färger beroende på vilket larm eller funktion du vill att den ska lysa av. Jag kan tänka mig att gå ner lite i pris (max 2-3000) på dashen vid snabb smidig affär alternativt skicka med gpsen utan prissänkning. Som lite referens så kostar gpsen ny ca 3500kr och SLMen nästan 5000kr ny. _________________ Sebastian Carlström |
||||
|
Tack får fundera ! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Måste bara fråga hur du lyckades logga 200 kanaler med 22 i/o fick du in resten via canbus ?
Ja va tvungen köpa till extra I/O på min Adl2a kunde jag löst det på nått annat sätt ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Det är naturligtvis inte 200 kanaler från externa givare. Det finns en uppsjö av olika funktioner och värden (uträkningar och liknande) från ecun som man kan skicka till loggern via can och logga. Jag hade förväntat mig att du hade koll på det. _________________ Sebastian Carlström |
||||
|
Jag loggar ca 20 I/O idag och ca 20 över canbusen, och 10 till via några mathe kanaler men det är långt ifrån 200..
Lär mig gärna mer om bra att logga saker Ja har bara 16mb i min och det klarar jag mig 3-4 timmar på idag _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Frågan du ska ställa dig själv är "Vad vill jag veta?" om du tycker att dina nuvarande kanaler/loggade ger dig tillräcklig information för att bli snabbare eller för att få din motor att gå bättre etc räcker så kan du fortsätta med det du har......har du däremot "problem" eller saker som du vill bli bättre på så är ju "en massa kanaler" bra att ha i loggern.. /J _________________ Joakim Augustsson |
||||
|
Det finns 439 kanaler man kan logga i en M800 så vill man kommer man fort upp i 200 (hur många man kan skicka samtidigt över can har jag dock inte koll på). Internt i M800 kan man dock bara logga 64 kanaler.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Mr.J har helt rätt.
Du ska logga allt du behöver för att få ditt fordon att bete sig som du vill. Har du en öppen ecu så har du alla möjligheter att ändra allt så att det passar just dig och ditt fordon men du behöver data från loggern för att veta vad som hehöver justeras. Det kan även vara bra att logga andra kanaler för att kunna avgöra orsaken till en eventuell crash, ett motorras eller liknande. Detta är anledningen till att jag loggar så många kanaler. Det är extremt frustrerande om man tex skulle skjuta motorn pga ett insprutningsfel och inte ha data på exakt vad som hände om man har haft möjlighet att logga det men låtit bli av någon orsak. _________________ Sebastian Carlström |
||||
|
Re:
Ja kollade upp vad fabriks porschar loggar för nått och hur många kanaler dom loggar, 55 kanaler i deras standard setup.. men sen är det ju som du säger vill man och tycker man att man behöver logga så mycket då är det bra att ha många kanaler och mycket minne.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
6127 besök totalt |