| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dimensionera bromscylindrar bromsvåg
|
2091 besök totalt |
|
Ett delikat problem har uppdagats för mig Kör idag med 0.750 fram och bak på speedstern (Girling cylindrar) Men har 2st nya och fina (och lättare) AP som jag gärna skulle använda. Problemet är att det är 0.875 samt 1" på dessa. Justeringen på vågen är i mitten med lika cylindrar och frågan är om justermånen kommer räcka för att balansera ut skillnaden i storlek? Så vad säger expertisen (och nej, jag vill inte köpa fler cylindrar om jag inte måste )
utväxlingen i pedalen är lätt att modifiera, så det är inget problem. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Jag har ett blad man fyller i uppgifter...någonstans. Som brukar stämma ganska bra.
Om du skickar så mycket uppgifter som möjligt, så kan jag titta på det någon natt, då jag inte kan sova Vikter, däck,skivor, ok-kolvar mm _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Nu krånglar ni till det grabbar
Förenklar och säger såhär. Om jag byter mina 2st 0.750 cylindrar mot 1st 0.875 och 1st 1" Kommer justeringen mellan cylindrarna räcka för att hålla samma balans mellan fram och bak som idag. Idag sitter vågen ganska exakt i mitten på justeringen. dvs ca 13% skillnad i cylinderdiameter på dom nya. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Re:
Du krånglar till det Skiljer 30% i area mellan fram och bak. Mät skillnaden i hävarm med vågen skruvad i ändläget, är den mindre än 30% kommer det att fungera men risken är att du får begränsad möjlighet att justera.
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Re:
Mitt lilla sifferluder 😂 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2091 besök totalt |