Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
HOPPLA !!!
1351 besök totalt
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

Trådstartare
HOPPLA !!!

Vem glömmer denna misstolkning ??? Det är inte likt Marcus Grönholm !?!

Det är ändå fascinerande att se hur mycket buren skyddar när det väl smäller... Då lär man vara ganska glad åt de stunder när man sätter skallbenet i någon irriterande sträva varje gång man vill röra sig i bilen !?!

S.C.S
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Vet inte om det är Grönholm. Har för mig att det kommer en Mitshubishi lancer evo 6 och voltar i bakgrunden strax efter fast jag kan ha fel.

Buren verkar iaf skydda riktigt bra. Det är mest när bilar åker in i träd eller liknande som det brukar bli otäcka skador. >

Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Vet inte om det är Grönholm. Har för mig att det kommer en Mitshubishi lancer evo 6 och voltar i bakgrunden strax efter fast jag kan ha fel.

Buren verkar iaf skydda riktigt bra. Det är mest när bilar åker in i träd eller liknande som det brukar bli otäcka skador. >

Joo, nog är det Grönholm alltid...

...och EVo:n som klotade på exakt samma ställe var ju Paasonen...

...som rattade bilen som kom direkt efter !! Kunde ha blivit riktigt ruskigt om det velat sig !?!

S.C.S
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Vet inte om Grönholm börjar tappa fokus, han körde ju på en sten i Monte Carlo-rallyt och tappade en halvtimme. Trettonde plats i mål om jag inte minns fel.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Vet inte om Grönholm börjar tappa fokus, han körde ju på en sten i Monte Carlo-rallyt och tappade en halvtimme. Trettonde plats i mål om jag inte minns fel.

Knappast. Han är ju totalsolid!
Smällen inträffade efter en högerböj i en utförsbacke täckt av snö och is där Grönholm kom på slicks! Gick det så fort som 25 km/h så var det inte mer.

Mvh / Micke

Slåtte
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Sörpan skrev:

Knappast. Han är ju totalsolid!
Smällen inträffade efter en högerböj i en utförsbacke täckt av snö och is där Grönholm kom på slicks! Gick det så fort som 25 km/h så var det inte mer.

Mvh / Micke

Aha, men det är ju en typisk olycka för Monte-rallyt i alla fall!

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:

Ja, det är ett j-vla lotteri-rally!
Men snart börjar Svenska! (om det bara blir någon snö - barmark i Hagfors nu enl. SMHI)
Skall du dit? (Det skall jag om det är snö!)

Mvh / Micke

Slåtte
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Sörpan skrev:

Ja, det är ett j-vla lotteri-rally!
Men snart börjar Svenska! (om det bara blir någon snö - barmark i Hagfors nu enl. SMHI)
Skall du dit? (Det skall jag om det är snö!)

Mvh / Micke

Jag skulle gärna åka dit om jag hade möjlighet, men bor man i Åre och har ett säsongsbetonat jobb så är det nog bara en dröm, tyvärr.

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Jag skulle gärna åka dit om jag hade möjlighet, men bor man i Åre och har ett säsongsbetonat jobb så är det nog bara en dröm, tyvärr.

Nja, säg inte det. De senaste åren har det varit lite snö i Värmland. Man talade därför inför den här säsongen om att flytta rallyt till dina trakter men nu har man om jag minns rätt slutit ett långt avtal med Värmland/Karlstad. När det löper ut så? Vem vet, då kanske SS1 är "Skutan runt!"

Mvh / Micke

Slåtte
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Sörpan skrev:

Nja, säg inte det. De senaste åren har det varit lite snö i Värmland. Man talade därför inför den här säsongen om att flytta rallyt till dina trakter men nu har man om jag minns rätt slutit ett långt avtal med Värmland/Karlstad. När det löper ut så? Vem vet, då kanske SS1 är "Skutan runt!"

Mvh / Micke

Jo, jag vet att man i Östersund jobbar på att få rallyt dit, kanske 2005 -06? Ett första steg är "Arctic Snow Rally" i februari! thumbs up

EDIT: Det heter "Snow Rally Sweden" och körs i månadsskiftet februari-mars.

Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Sörpan skrev:

Hmm, njaa... Med tanke på att han låg på ruskigt bra i början så är det nog egentligen inga problem med farten men däremot tror jag han kan börja tappa stinget lite eftersom jag i det första inlägget påpekade att "det här är inte likt Grönholm".
Det är inte ofta man ser honom göra tabbar helt enkelt. Men det är klart, Monte Carlo är en riktigt djävulskt rally där man nästan måste lita mer på tur än skicklighet många gånger...

Men varför skulle han inte tappa stinget så som många andra rallystorheter gjort ?? Det har ju varit ett sånt surr om Colin McRae om när han någongång kommer tillbaks trots att han bara vunnit ett WRC-mästerskap (-95)... Då tycker jag man skall kolla på Tommi Mäkinen istället som vunnit fyra eller om det t.o.m. är fem WRC på raken... Där kan man tala om klass, dessutom kör han inte med några divalater som Colin gör..

För övrigt tycker jag det är tragiskt att Citroen gav Rådström foten som varit med och utvecklat kärran !!!! Ett #!!%¤§£ sätt helt enkelt !!!

S.C.S
Citera
Allmänt banåkaforum
HOPPLA !!!
1351 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande