Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Renault Megane RS Cup 250 hk (2011)
2943 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

När jag köpte den hade jag inte tidigare någonsin haft en tanke på att köpa en Renault, men jag är glad att jag gjorde det.

Överraskad såg jag många vänner som sålde sina till synes mycket coolare sportbilar för denna, och efter en provkörning är det lätt att förstå varför. Förhållandevis billig att köpa och äga, superkul att köra och bilen har massor av inneboende prestanda speciellt på kurviga väg. Det är lite som när carving kom till slalomskidor.
Jag köpte den för att ha en kul bil och för att kunna åka på slalomtävlingar och bankörningar.
Det blev dock inte som tänkt, hittade en annan hobby så det blev ingen bankörning.

Fakta:

Svensksåld och uttagen: 2011-03-10
Bilen har garanti tom: 2016-03-09.
Nästa besiktning senast: 2017-1-31

Bilen är servad 2011-07, 2013-04 och servad i våras. Besiktigad 2015-03-10.

Bilen är aldrig trimmad eller ändrad. Motor och allt är original och i gott skick.
1 tidigare ägare (800 mil).

Bluetooth-uppkoppling för musik och handsfree, Keyless go, infällbara backspeglar, farthållare, bi-xenon med kurvljus, klimatanläggning, airbag, justerbar ratt.

Recaro-skalstolar med dekorsömmar och gula bälten runt om.
Förarstolen har visst slitage på instegssidan, verkar vara ett standardproblem.

En av få bilar med Cup chassipaket och RS-monitor för att kunna ställa in gasrespons och mäta g-krafter, acceleration, hästkrafter med mera.

Diffspärr på framhjulen.

Mörktonade rutor bak. Brembo-bromsar
Svarta 18 originalfälgar i alu. med bra däck. Kantstötta på vissa ställen, måste vart frun.
6-växlad manuell låda.

Citat: "Bilen styr in bättre än någon annan framhjulsdriven småbil jag kört." AMS 2009

En lätt och snabb bil med fantastisk väghållning. En av de snabbaste bilarna på kurviga vägar, och både rapparen Petter och Zlatan håller med. http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20120530/stort-bildgalle . . . .

De flesta om inte alla papper finns, inkl. full servicebok.

Bilen har personlig nummerplåt på bilderna och är inte utlandsregistrerad.

Bilen har gått omkring 4.200 mil.

Pris: 150.000 kr

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Bilen är SÅLD för nya Äventyr.

Kan verkligen rekommendera Megane RS, oerhört mycket körglädje och bekymmersfritt ägande. thumbs up

SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
2943 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande